ساخت منازل مردم سیل زده پلدختر و معمولان در اولویت است


ساخت منازل مردم سیل زده پلدختر و معمولان در اولویت است

استاندار لرستان در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی استان که با حضور اعضای کمیته فرهنگی، تبلیغات اطلاع‌رسانی مناطق سیل‌زده کشور برگزار شد، گفت: امیدوارم حضور این کمیته بخشی از مشکلات مردم را حل کند و از طرفی خدمات دولت و نظام از طریق تریبون و امکانات خود به سمع و نظر مردم برسد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید موسی خادمی در ادامه با اشاره به اینکه تمام کارهایی که تا به حال انجام گرفته به صورت موقت و برای رفع نیازهای فوری مردم بوده است، افزود: کارهای اساسی و دائم هنوز انجام نشده چراکه زمان‌بر بوده و نیاز به برنامه ریزی و تامین منابع دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ساخت منازل مردم در اولویت کاری است، تصریح کرد: بعضی خانه‌ها و زمین به طور کامل از بین رفته است که علاوه بر ساخت، نیاز به تامین زمین دارد.

رفع مشکل حقوقی تملک زمین

وی افزود: با تمام مشکلات کمبود زمین در این مناطق و مسائل حقوقی توانستیم در پلدختر و معمولان و بیشتر روستاهای این مناطق مشکلات تامین زمین را حل کنیم که پس از تامین منابع و پرداخت وام، ساخت و ساز شروع خواهد شد.

دکتر خادمی خاطرنشان کرد: تعدادی از این خانه‌ها درجاساز هستند که با پرداخت وام و دیگر کمک‌ها شروع به ساخت شده و بخش دیگری از این منازل نیازمند تعمیر هستند که اقدامات لازم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: با مشارکت مردم باغات شروع به پاکسازی شده‌اند.

پرداخت تسهیلات به منازل بیمه شده

مقام عالی‌رتبه استان گفت: کاری که از قبل در استان انجام شده بود بیمه منازل روستایی است که به خانه‌های بیمه شده ۳۰ میلیون وام پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: صنایع لرستان را نیز برای تامین نیازهای منطقه و از طرفی رونق تولید و ایجاد اشتغال به کار ورود داده‌ایم.

استاندار لرستان ابراز امیدواری کرد که با کمک مردم ایران تلاش دولت و تمام نهادهای نظامی این مشکلات را به سهولت تبدیل کنیم.

46

کد خبر 1262944

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!