30 فعال حقوق بشر خواستار لغو مجوز شرکت جاسوسی اسرائیل شدند


30 فعال حقوق بشر خواستار لغو مجوز شرکت جاسوسی اسرائیل شدند

30 فعال حقوق بشری با ارائه شکایت نامه ای به دادگاه تل آویو خواستار لغو مجوز صدور شرکت اطلاعات سایبری رژیم صهیونیستی شدند که نرم افزار جاسوسی به کشورهای دیگر داده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « avondaleadvocate»، 30 فعال حقوق بشری با ارائه شکایت نامه ای به دادگاه تل آویو خواستار لغو مجوز صدور شرکت اطلاعات سایبری رژیم صهیونیستی شدند که نرم افزار جاسوسی به کشورهای دیگر داده بود.

«ان اس او» ،شرکتی که در سرزمین های اشغالی واقع شده است نرم افزار جاسوسی به نام «پگاسوس» را به فروش می رساند که به گفته عفو بین الملل به دولت ها اجازه می دهد تا به اطلاعات خصوصی فعالان دست پیدا کرده و تلفن همراه شخصی که هدف واقع شده را تحت کنترل در بیاورد.

گروه «ان اس او» متشکل از تعداد زیادی از عوامل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است و گفته می شود که نرم افزار جاسوسی آن برای ردیابی و به دام انداختن «جمال خاشقجی»،روزنامه نگار منتقد سعودی به عربستان داده شده بود.

به گفته عفو بین الملل،این نرم افزار جاسوسی همچنین در زمانی که این سازمان کمپینی را برای آزادی زنان فعال عربستان به راه انداخته بود به کار گرفته شده بود.

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که «جعبه سیاه» که تعداد زیادی از عوامل اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد از طرف «ان اس او» به کار گرفته شده تا شکایت های ارائه شده علیه آن را خنثی کند.

فعالان حقوق بشر از وزارت دفاع رژیم صهیونیستی خواسته اند مجوز صدور این شرکت را لغو کند اما تا کنون پاسخی از سوی این سازمان در این زمینه دریافت نشده است.

گفته می شود که شاید به دلایل امنیتی این شکایت مورد رسیدگی قرار نگیرد یا شاید نشستی پشت درهای بسته برای رسیدگی به آن تشکیل شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا