تلفن 123 بهزیستی کردستان بیش از 2 هزار بار به صدا در آمد


تلفن 123 بهزیستی کردستان بیش از 2 هزار بار به صدا در آمد

سنندج - ایرنا - معاون اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: سال گذشته تلفن 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی استان، 2 هزار و 522 بار به صدا در آمد و مداخلات لازم توسط کارشناسان در این بخش به متقاضیان ارایه شد.

محسن شجاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین موضوع این تماس ها اختلافات خانوادگی بود و کودک آزاری، همسرآزاری، تکدی گری و کودکان کار در رده های بعدی قرار داشتند.
وی افزود: از مجموع تماس های ثبت شده با خط اورژانس استان، مداخله در بحران برای 649 نفر انجام شد و 525 نفر نیز از خدمات سیار اجتماعی بهره مند شدند.
معاون اجتماعی بهزیستی کردستان اضافه کرد: خط تلفن اورژانس اجتماعی خط مداخله است و موضوعی که مطرح می شود یا به خط تلفن مشاوره (1480) ارجاع داده می شود و یا اینکه در صورت نیاز فرد به مرکز مداخله برای رفع مشکل دعوت خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین در صورت نیاز تیم مددکاری و روان شناسی مرکز به منظور مداخله در مشکل مورد نظر به صورت مستقیم در مکان مورد نظر فرد تماس گیرنده حضور پیدا می کنند.
شجاعی گفت: آسیب کودکان، سالمند آزاری، همسر آزاری، فرار از خانه، خودکشی، طلاق، اختلافات شدید خانوادگی از جمله گروه های هدفی هستند که با خط تلفن 123 تماس گرفته و مشکل خود را مطرح می کنند.
وی میزان اطلاع مردم از اقدامات این مرکز را در سال های اخیر رو به رشد اعلام و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و معرفی بهتر برنامه های این مرکز از آسیب های جلوگیری شود.
معاون اجتماعی بهزیستی کردستان با اشاره به خدمات سیار اجتماعی این مرکز تاکید کرد: در این بخش، خودروهای سیار با حضور روانشناسان و مددکاران اجتماعی در نقاط مختلف شهر مستقر بوده و موضوعاتی که به آنان اطلاع داده شود بعد از حضور در محل پیگیری و نسبت به رفع مشکل اقدام می کنند.
رشد آسیب های اجتماعی در هر جامعه ای نیازمند مداخلات تخصصی و خدمات اجتماعی است، چند سالی است مرکزی با عنوان اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده تا با روش های مختلف با اینگونه مشکلات و آسیب ها مقابله کند.
این مرکز در بخش های خط 123، مرکز مداخله در بحران، مراکز نگهداری از زنان و دختران فراری یا بی سرپناه، مرکز حمایت از کودکان کار و خیابانی، پایگاه خدمات اجتماعی و خدمات اجتماعی سیار است که از سال 87 به صورت کاملا رسمی در کشور زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت خود را آغاز کرده است.
این اورژانس به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب در موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، همسر آزاری، کودک آزاری، کودکان کار و خیابانی به افرادی که متقاضی دریافت هستند، خدمات رسانی می کند.
مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان کردستان از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرد، این مرکز هم اکنون در تمام شهرهای استان به غیر از شهرستان سروآباد فعال بوده و خدمات مشاوره ای ارایه می دهد.
7348/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول