صدور احکام جایگزین حبس مانع از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود


صدور احکام جایگزین حبس مانع از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود

تهران- ایرنا- قاضی نمونه و برتر سال 97 کشور که به عنوان خیر برتر امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز معرفی شد، گفت: صدور احکام ارائه خدمات اجتماعی به جای مجازات حبس و پرداخت جزای نقدی مانع از هم پاشیدگی خانواده های محکومان می شود.

محسن مرادی از قضات دادگستری که فعالیت خود را از سال 94 عنوان کرد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای فعالیت خود تاکنون برای حدود 200 پرونده که می شد به جای مجازات حبس، دیگر مجازات‌ها را برای آنها صادر کنم، ارائه خدمت توسط محکومان به خانواده های نیازمندان کمیته امداد را جایگزین کردم.
وی اظهار داشت: با توجه به قانون مجازات اسلامی سال 1392 قانون گذار اختیاراتی به قاضی پرونده ها داده است که می‌تواند به جای صدور حکم حبس، جزای نقدی یا مجازات هایی در قالب ارائه خدمات اجتماعی تعیین کنند که این موضوع هم به نفع شخص محکوم و هم جامعه است.
مرادی در پاسخ به این سوال که چرا از بین همه دستگاه ها برای ارائه خدمت محکومان کمیته امداد را انتخاب کرده است، گفت: کمیته امداد با توجه به نوع فعالیت خود مبنی بر ارائه خدمات و حمایت از نیازمندان واقعی جامعه از مهمترین گزینه‌ها برای ارائه خدمت محکومان به خانواده‌های نیازمند واقعی جامعه است.
مرادی تصریح کرد: سعی می‌کنم در صدور احکام محکومان برای ارائه خدمت، تخصص آنان را درنظربگیرم؛ به عنوان نمونه احکامی مانند نقاشی ساختمان، مشاوره، برق کشی و تعمیرات صادر کنم.
وی اظهار داشت: امیدوارم این روند همچنان با سرعت بیشتری در بین همکارانم مورد توجه قرار گیرد زیرا هم باعث کاهش آمار زندانیان خواهد شد و هم اصلاح و منفعت جامعه را در پی خواهد داشت.
اجتمام* 1933*1834**9121

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس