حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از 16 هزار زن سرپرست خانوار


حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از 16 هزار زن سرپرست خانوار

مبشری گفت: 16هزار و 71 خانوار از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «قباد مبشری» در نشست با کارکنان حوزه فرهنگی این نهاد، اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 42 هزار و 801خانوار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این تعداد 16 هزار و 71 خانوار زنان سرپرست خانواده هستند که به دلایلی از جمله طلاق، فوت، بیماری و زندانی بودن سرپرست و سایر موارد از خدمات این نهاد بهره‌ مند‌ می شوند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان دختر تحت حمایت این نهاد یک هزار و 117 نفر، دانش آموزان دختر چهار هزار و 51 نفر و ایتام دختر تحت حمایت سه هزار و 337 نفر هستند، افزود سال گذشته 67 هزار و 703 نفر از زنان تحت حمایت این نهاد در دوره‌ های آموزش خانواده شرکت کرده و سه هزار و 836 نفر از مددجویان اعزام‌شده به اردوهای زیارتی و آموزشی زنان و دختران تحت حمایت بوده‌ اند.

مبشری با اشاره به اینکه کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ های تحت پوشش را با اجرای طرح‌ های خودکفایی و اشتغال‌ زایی را در راس برنامه ‎های خود قرار داده‌، گفت: بانوان تحت حمایت این نهاد با دریافت تسهیلات اشتغال‌ زایی می‌ توانند در زمینه های صنایع‌ دستی مانند خیاطی، قالی‌ بافی، گلیم‌ بافی، عروسک‌ سازی ‌و سایر طرح‌ های اشتغال فعالیت کنند و در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده خود مؤثر باشند.

این مسئول حمایتی به پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی به 696 نفر از زنان تحت حمایت کمیته امداد استان برای اجرای طرح اشاره و بیان داشت: یک هزار و 878 زن تحت حمایت در دوره‌ های آموزشی فنی و حرفه‌ ای شرکت کرده، 140 نفر از زنان از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده و 45 نفر نیز از ابتدای سال گذشته تاکنون خودکفا شده‌ اند.

وی با اشاره به نظارت مستمر کمیته امداد بر نحوه اجرای طرح‌ های اشتغال، افزود: این نهاد جهت تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجاد شده توسط بانوان تحت حمایت، در مواقع برگزاری نمایشگاه‌ ها با دعوت از آنان جهت نمایش توانمندی‌ های خود در نمایشگاه‌ ها، به آن‌ ها در فروش و بازاریابی تولیدات خود کمک می‌کند.

مبشری تصریح کرد: خدماتی مانند بیمه اجتماعی، فعالیت‌ های عمرانی، اهداء جهیزیه و کمک‌ هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه دارو و درمان از دیگر خدمات این نهاد برای زنان تحت حمایت است.

فروغ صدر، کارشناس فرهنگی و مشاور مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در امور بانوان هم در این نشست، به تشریح عملکرد امور بانوان این نهاد از ابتدای سال گذشته تاکنون پرداخت و گفت: از مهم‌ ترین اقدامات انجام‌ شده برای بانوان تحت حمایت برگزاری کلاس‌ های آموزش خانواده، آموزش مهارت‌ های زندگی ویژه همسران جوان و نوعروسان، آموزش بهداشت فردی و توزیع وسایل بهداشتی بین مددجویان، دیدار با خانواده‌ های ایتام و زنان سرپرست خانوار است.

صدر یادآور شد: در حوزه زنان شاغل در کمیته امداد استان برگزاری کارگاه‌ های آموزشی توانمندسازی و جلوگیری از آسیب‌ های اجتماعی ویژه بانوان شاغل، اجرای طرح سلامت کارکنان در کمیته امداد استان و همه شهرستان‌ ها، برگزاری اردوهای آموزشی تفریحی و برگزاری مسابقات قرآنی از مهم‌ ترین اقدامات انجام‌ شده است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد