معاون وزیر صمت: سپر کشور در برابر تحریم ها باید تقویت شود


معاون وزیر صمت: سپر کشور در برابر تحریم ها باید تقویت شود

به گزارش ایرنا «محمدباقر عالی» روز چهارشنبه در جریان بازدید از
مجموعه صنعتی اسفراین اظهار داشت: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع برنامه دارد که با تجدید نظر در برنامه های خود، برای محکم تر کردن این سپر گام بردارد.
وی گفت: بر این باوریم که گام برداشتن در این راستا و استوارتر ساختن سپر کشور در برابر تحریم، در حکم عمل کردن دقیق به منویات رهبر معظم انقلاب است.
وی پس از بازدید از مجتمع صنعتی فولاد، شرکت لوله گستر و شرکت آذین فورج اسفراین با اشاره به ظرفیت های خوب صنعتی اسفراین، از این شهرستان به عنوان یکی از سپرهای بزرگ کشور در برابر تحریم ها یاد کرد.
نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سه طرح بزرگ صنعتی اسفراین شامل طرح تکمیلی مجتمع فولاد در بخش دولتی و طرح های تکمیلی شرکت آذین فورج و شرکت فولاد آلیاژی کیمیای صبا در بخش خصوصی، بزرگترین طرح های دولت یازدهم و دوازدهم در خراسان شمالی است که به زودی به بهره برداری می رسند.
هادی قوامی با بیان اینکه برخی از قطعات صنعتی که در گذشته از خارج وارد کشور می شد، اکنون در اسفراین تولید می شود افزود: حمایت و توجه به این صنایع می تواند آنها را به نقطه قوت کشور تبدیل کند.
فرماندار اسفراین نیز با تاکید بر اینکه صنایع اسفراین تحریم را به فرصت تبدیل کرده اند خواستار حمایت از صنایع بزرگ این شهرستان شد.
طاهر رستمی گفت: هم اکنون برخی واحدهای بزرگ صنعتی شهرستان همچون شرکت لوله گستر تنها با 15 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند و حال آنکه نیاز کشور به محصولات آن بیش از این است.
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت 140 نوع فولاد آلیاژی را دارد.
اکنون مجتمع فولاد اسفراین تنها در زمینه تولید شمش فولاد فعالیت دارد که با بهره برداری از طرح تکمیلی این مجتمع صنعتی ، توان تولید گریدهای فولادی مختلف برای صنایع گوناگون را خواهد داشت و ارزش افزوده 10 برابری نصیب این صنعت می کند.
شرکت لوله گستر اسفراین نیز از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری- مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
این شرکت با هدف رفع نیاز کشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز آن، در سال 1385 با ظرفیت اسمی 100هزار تن در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
شرکت آذین فورج نیز از شرکتهای بخش خصوصی در شهرستان اسفراین است که قادر به تولید 400 قطعه در صنایع مختلف از جمله انواع بنداژ قطار و قطعات اصلی شیرآلات صنعتی است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن 2 مجتمع بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست این صنایع، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.
5132/7189
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها