دفاع مقدس بهترین الگو برای پیروزی در جنگ اقتصادی است


دفاع مقدس بهترین الگو برای پیروزی در جنگ اقتصادی است

بجنورد - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت و دفاع مقدس بهترین نسخه برای پیروزی بر دشمنان در جنگ اقتصادی است.

به گزارش ایرنا؛ محمدرضا سوقندی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی نقش و کارکرد رسانه در دفاع مقدس اظهار داشت: از اشکالات اصلی ما آن است که مسائل را نشناخته و گاه شبه مشکل را به جای مشکل گرفته و پیرامون آن صحبت می کنیم.
وی با تاکید بر سخن گفتن با زبان عصر و نسل در خصوص موضوعات روز، افزود: باید آموزه های دینی و قرآنی را مطابق با فطرت انسان ها به نسل امروز منتقل کنیم.
وی با اشاره به دین گریزی و گاه دین ستیزی جوانان و بعضا گرایش آنان به عرفان های کاذب و دیگر ادیان، گفت: باید به سئوالات نسل جدید پاسخ قانع کننده داد و حال آنکه پاسخ های امروز ما قانع کننده نیست.
سوقندی با بیان اینکه دفاع مقدس نیازمند معرفت تاریخی است، اظهار داشت: در عصر حاضر دچار خلاء معرفتی شده ایم در حالی که اگر جریان های فکری ما آبشخور و خاستگاه فکری باشد و در مسیر صحیح قرار گیرد، جاذبه های لازم را خواهد داشت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران افزود: جذبه دفاع مقدس نیازمند استمرار است و در این بخش نیازمند بازتولید معارف دفاع مقدس هستیم.
وی با اشاره به فراموشی جریان معرفتی و فکری دفاع مقدس، گفت: همین باعث شده از جهالت ما برای تحمیل تحریف استفاده شود زیرا وقتی نسلی از واقعیتی بی خبر است دشمنان شایعات و شبهاتی را به عنوان واقعیت و حقیقت به وی تحمیل می کنند.
سوقندی یادآور شد: جریان فکری و نخبگانی باید اهمیت زمان در تولید و شناخت زمان و زمانه را بیشتر مدنظر قرار دهد و نگاه دانشی و روشمند داشته باشند.
وی، شناساندن واقعیت های دفاع مقدس به نسل جوان را وظیفه رسانه دانست و از خاطره نگاری، استفاده از نماد و سمبل و عناصر گفتمان سازی به عنوان راهکارهای ماندگار شدن حقایق دفاع مقدس یاد کرد.
سوقندی افزود: دفاع مقدس ظرفیت گفت و گو را دارد و باید از این ظرفیت برای گفتمان سازی استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه برای شناخت دفاع مقدس باید از سطح شعار گذشته و به آن عمق داد، گفت: دفاع مقدس با زندگی مردم آمیخته شده است.
حسین فرخنده با اشاره به اهمیت رسانه در شناساندن این ظرفیت مهم به جامعه، افزود: اگر موضوعی قصد فرهنگ سازی دارد باید حتما نسبت خود را با رسانه مشخص کند.
ط/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا