دفاع مقدس بهترین الگو برای پیروزی در جنگ اقتصادی است


دفاع مقدس بهترین الگو برای پیروزی در جنگ اقتصادی است

بجنورد - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت و دفاع مقدس بهترین نسخه برای پیروزی بر دشمنان در جنگ اقتصادی است.

به گزارش ایرنا؛ محمدرضا سوقندی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی نقش و کارکرد رسانه در دفاع مقدس اظهار داشت: از اشکالات اصلی ما آن است که مسائل را نشناخته و گاه شبه مشکل را به جای مشکل گرفته و پیرامون آن صحبت می کنیم.
وی با تاکید بر سخن گفتن با زبان عصر و نسل در خصوص موضوعات روز، افزود: باید آموزه های دینی و قرآنی را مطابق با فطرت انسان ها به نسل امروز منتقل کنیم.
وی با اشاره به دین گریزی و گاه دین ستیزی جوانان و بعضا گرایش آنان به عرفان های کاذب و دیگر ادیان، گفت: باید به سئوالات نسل جدید پاسخ قانع کننده داد و حال آنکه پاسخ های امروز ما قانع کننده نیست.
سوقندی با بیان اینکه دفاع مقدس نیازمند معرفت تاریخی است، اظهار داشت: در عصر حاضر دچار خلاء معرفتی شده ایم در حالی که اگر جریان های فکری ما آبشخور و خاستگاه فکری باشد و در مسیر صحیح قرار گیرد، جاذبه های لازم را خواهد داشت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران افزود: جذبه دفاع مقدس نیازمند استمرار است و در این بخش نیازمند بازتولید معارف دفاع مقدس هستیم.
وی با اشاره به فراموشی جریان معرفتی و فکری دفاع مقدس، گفت: همین باعث شده از جهالت ما برای تحمیل تحریف استفاده شود زیرا وقتی نسلی از واقعیتی بی خبر است دشمنان شایعات و شبهاتی را به عنوان واقعیت و حقیقت به وی تحمیل می کنند.
سوقندی یادآور شد: جریان فکری و نخبگانی باید اهمیت زمان در تولید و شناخت زمان و زمانه را بیشتر مدنظر قرار دهد و نگاه دانشی و روشمند داشته باشند.
وی، شناساندن واقعیت های دفاع مقدس به نسل جوان را وظیفه رسانه دانست و از خاطره نگاری، استفاده از نماد و سمبل و عناصر گفتمان سازی به عنوان راهکارهای ماندگار شدن حقایق دفاع مقدس یاد کرد.
سوقندی افزود: دفاع مقدس ظرفیت گفت و گو را دارد و باید از این ظرفیت برای گفتمان سازی استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه برای شناخت دفاع مقدس باید از سطح شعار گذشته و به آن عمق داد، گفت: دفاع مقدس با زندگی مردم آمیخته شده است.
حسین فرخنده با اشاره به اهمیت رسانه در شناساندن این ظرفیت مهم به جامعه، افزود: اگر موضوعی قصد فرهنگ سازی دارد باید حتما نسبت خود را با رسانه مشخص کند.
ط/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی