ستاد اجرایی حضرت امام 60 هزار مسکن برای سیل زدگان می سازد


ستاد اجرایی حضرت امام 60 هزار مسکن برای سیل زدگان می سازد

بجنورد - ایرنا - معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد برای ساخت 60 هزار واحد مسکونی در مناطق سیلزده کشور، با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توافق کرده است.

به گزارش ایرنا؛ عارف نوروزی روز چهارشنبه در آیین اهدای 2 هزار بسته لوازم خانگی و هزار راس دام سبک به سیلزدگان خراسان شمالی افزود: پس از جمع بندی و برنامه ریزی در این خصوص، اقدامات لازم برای ساخت این واحدها در استان های سیلزده آغاز می شود.
وی از مهمترین تعهدات این ستاد را تحویل لوازم اولیه زندگی به سیلزدگان دانست و افزود: در این راستا مقادیر زیادی لوازم خانگی در استان های مختلف کشور توزیع می شود.
نوروزی با اشاره به تحویل 2 هزار بسته لوازم خانگی به سیلزدگان خراسان شمالی گفت: در صورتی که ظرفیت انباری در این استان فراهم باشد برای تامین و تحویل بسته های مزبور برای تمامی سیلزدگان مشکلی نداریم.
وی یادآور شد: در صورتی که فهرست افراد دریافت کننده کمک نهایی شود در مدت کوتاهی با کمک نیروهای جهادی نسبت به تحویل این اقلام و عمل به تعهدات اقدام‌ می شود.
معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: دام های اهدایی نیز از نوع مولد و سازگار با اقلیم منطقه هستند تا در زودترین زمان، جایگزین دام تلف شده سیلزدگان شده و جای آنها را پر کنند.
وی اظهار داشت: حدود سه هزار و ۳۰۰ نفر نیز ظرفیت اشتغال برای خراسان شمالی در نظر گرفته شده تا طی آن باری از دوش مسئولان استان در حوزه بیکاری برداشته شود.
استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه سیل و مشکلات آن ظاهر کننده عظمت روح ملت بود، گفت: کار اصلی را در این حادثه ، که همانا تحمل سختی ها و حضور در میدان بود، مردم انجام دادند.
محمدعلی شجاعی افزود: بی شک اگر روحیه بزرگ مردم نبود علیرغم نداشته ها و کاستی ها، مسیر به این خوبی طی نمی شد.
وی اظهار داشت: در سیل کسی غایب نبود از جمله خود مردم و تمامی قوای کشور در میدان بودند و اگر همبستگی و پیوستگی دین مدارانه ملت نبود قطعا این حادثه مدیریت نمی شد.
امام‌جمعه بجنورد نیز از خراسان شمالی به عنوان استانی محروم یاد کرد و خواستار کمک های بیشتر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)به مردم مناطق سیلزده این استان شد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ابراز امیدواری کرد که با همکاری استاندار و دیگر دستگاه ها، شاهد پیشرفت استان در آینده نزدیک باشیم.
در پایان این مراسم هدایای ستاد اجرایی حضرت امام (ره) به شماری از خانواده های سیلزده خراسان شمالی اهدا شد.
سیلاب های بهار امسال بیش از هفت هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های کشاورزی، مسکونی، راه و تاسیسات زیربنایی استان خراسان شمالی خسارت زد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت