صنعت معدن نگاه اقتصاد تک محوری را پاک می‌کند/3 میلیارد دلار پروژه معدنی آماده افتتاح است


صنعت معدن نگاه اقتصاد تک محوری را پاک می‌کند/3 میلیارد دلار پروژه معدنی آماده افتتاح است

رئیس خانه معدن گفت: صنعت معدنکاری یک مزیت است که نگاه اقتصاد تک محوری از اقتصاد ما را پاک می‌کند.

صنعت معدن نگاه اقتصاد تک محوری را پاک می‌کند/3 میلیارد دلار پروژه معدنی آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم ملی روز معدن عصر امروز با حضور اهالی صنعت معدن در دانشگاه امیر کبیر تهران برگزار شد.

محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در حاشیه مراسم ملی روز معدن در دانشگاه امیر کبیر گفت: کشور به مدیران کیفی و توسعه گرا نیاز دارد. این مدیران باید از بدنه دانشگاه وارد عرصه مدیریتی کشور شوند.

بهرامن افزود: بهتر است تعارف را کنار بگذاریم و بپذیریم دهه، دهه معدن است و تنها شانس ما در سال‌های آینده توسعه این بخش است. در مراکز مختلف سیاستگذاری حضور خواهیم داشت تا از منافع بخش معدن دفاع کنیم و به سیاستگذاران بگوییم که تا چه اندازه می‌توان روی بخش معدن در اقتصاد حساب کرد.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: ما به عنوان فعالان بخش معدن مقصریم اگر امروز دانشجویان ما احساس ناامیدی می‌کنند و نمی‌خواهند در ایران بمانند. باید فضای کشور را برای جذب سرمایه گذاری در بخش معدن مساعد کنیم تا دانشجویان ما نسبت به آینده کشور امیدوار باشند.

بیشتر بخوانید: لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی /توجه ویژه به حوزه صادرات صنایع معدنی

بهرامن اظهار کرد: به روز شدن و استفاده از تکنولوژی نوین باید در این بخش مدنظر قرار گیرد چرا که قیمت تمام شده محصولات روز به روز افزایش می‌یابد و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌توان این بخش را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: باید به صنعت معدنکاری به عنوان یک مزیت نگریست و این صنعت نگاه اقتصاد تک محوری از اقتصاد ما را پاک می‌کند.

۳ میلیارد دلار پروژه معدنی آماده افتتاح است


در ادامه خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه مراسم ملی روز معدن در دانشگاه امیر کبیر گفت: ایمیدرو خودش را نیازمند دانشگاه می‌داند تا بتواند طرح‌های توسعه معدنی را اجرا کند.

وی اظهار کرد:معدن توانمندی‌های بالایی در اقتصاد کشور دارد، اما در بخش تکنولوژیکی با محدودیت‌هایی روبروست که باید از سوی دانشکده‌های معدن این خلا پر شود. ایمیدرو آماده است که پذیرای اساتید در فرصت مطالعات آن‌ها باشد.

غریب پور افزود: امسال ۳ میلیارد دلار پروژه معدنی آماده افتتاح داریم و همچنین ۱۰۰ هزار متر مربع اکتشاف را برنامه ریزی کرده ایم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: شرایط بین المللی به ما تحمیل کرده تا بخش معدن را رشد دهیم که دولت و بانک مرکزی هم به این بخش اعتماد کرده است.

وی تاکید کرد: هرکس در بخش معدن یک گام بردارد، ایمیدرو در جهت ارتقای آنان چند گام خواهد برداشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ