طرح تاب آوری بانوان با رویکرد حوادث در کردستان اجرا می شود


طرح تاب آوری بانوان با رویکرد حوادث در کردستان اجرا می شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان از اجرای طرح تاب آوری بانوان با رویکرد حوادث و بحران در این استان طی سال جاری خبر داد.

لیلا آژیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه در بحران ها و حوادث آسیب پذیرترین قشر زنان و کودکان بوده و نیازهای ویژه ای دارند که نادیده گرفته می شود اواخر سال گذشته دفاتر امور بانوان و خانواده استان های کشور عضو ستاد مدیریت بحران شدند.
وی افزود: حوادث 2 سال گذشته کشور نشان داد که زنان در زمینه های مختلف در زمان بحران و پس از آن نیازمند آموزش های لازم هستند بر همین اساس دفتر امور بانوان استان با هلال احمر تفاهم نامه همکاری منعقد کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه در این راستا طرح تاب آوری بانوان در حوادث امسال با جدیت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این طرح در 2محور شامل امداد و نجات و برخورد با حوادث و تاب آوری زنان اجرا می شود.
وی یادآور شد: در این طرح علاوه بر اینکه نحوه آمادگی مقابله با بحران ها و حوادث احتمالی و چگونگی برخورد با آن در زمان وقوع به بانوان آموزش داده می شود، بحث روانی آن نیز در نظر گرفته شده بدین معنی که چگونه سریع خود را از نظر روانی بازیابی کنند.
آژیر اضافه کرد: با توجه به اینکه بانوان ستون و پایه اصلی یک خانواده هستند لذا اگر تاب آوری بالایی نسبت به حوادث و مشکلات داشته باشند و بتوانند در این زمان ها سریعتر به زندگی عادی خود برگردند، سریعتر نیز می توانند خانواده شان را سر و سامان دهند.
وی افزود: اواخر سال گذشته همچنین تفاهم نامه ای با انحمن حمایت از زندانیان در استان منعقد شد که براساس آن طرح تاب آوری برای خانواده زندانیان و زنانی که همسرانشان زندانی بوده و در حال حاضر بدسرپرست هستند، اجرا شود.
دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسایل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است.
7348/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس