عملیات بیت المقدس نماد سلحشوری و اقتدار ایران در جنگ بود


عملیات بیت المقدس نماد سلحشوری و اقتدار ایران در جنگ بود

ایلام- ایرنا- جانشین قرارگاه غرب ارتش کشور با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس نماد سلحشور و اقتدار ایران در جنگ بود، گفت: تقدیم هشت شهید در عملیات بیت المقدس از استان مرزدار و غیور استان ایلام سند افتخار و ولایت مداری مردمان این دیار سرافراز است.

به گزارش ایرنا سردار امیر غلامعلیان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس شهرستان چرداول افزود: شهدا تعهد خود را به نظام و انقلاب انجام دادند و اینک نوبت ماست که از شما وامداران واقعی انقلاب دلجویی و تقدیر کنیم.
وی افزود: شهدا ضرورت انقلاب را با بصیرت دقیق تشخیص دادند و راه شهادت بزرگترین سعادت است که نصیب مردان پاک خدا می شود.
امیر غلامعلیان با تبریک فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر اضافه کرد: عملیات بیت المقدس به تدبیر و درایت شهید صیاد شیرازی از مهمترین و بزرگترین عملیات های نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس بود.
جانشین قرارگاه غرب ارتش کشور یادآور شد: عملیات آزادسازی خرمشهر خیلی از معادلات نظامی را تغییر داد و در واقع نماد سلحشوری و اقتدار ایران بود که نتایج چشمگیر سیاسی و نظامی در پی داشت.
سردار غلامعلیان خاطر نشان کرد: عملیات بیت المقدس در 4 مرحله اجرا شد که آزادسازی خرمشهر از مهمترین نتایج چشمگیر آن بود و 5038 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده را آزاد و 108 کیلومتر از خط مرزی را تامین کرد.
وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر سهم استان ایلام 8 شهید والامقام بود که 7 شهید آن از ارتش قهرمان و این شهدای گرانقدر به ترتیب: چرداول 3 نفر، ایلام2 نفر،صالح آباد 1نفر و ایوان 1 نفر بود.
در این برنامه با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان چرداول و جمعی از مسئولین محلی از 3 شهید ارتش در عملیات بیت المقدس که اهل شهرستان چرداول بودند تجلیل به عمل آمد.
شهیدان: عبدولی برجی ؛ علی حیدر جمشیدی و خلیل نظری از شهرستان چرداول در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
7176/6119

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها