485 مترمربع بنای احداث شده در حریم رودخانه چم تخریب شد


485 مترمربع بنای احداث شده در حریم رودخانه چم تخریب شد

سنندج - ایرنا - مدیر منابع آب دیواندره گفت: 485 مترمربع بنای احداث شده در بستر سمت راست رودخانه چم این شهرستان تخریب و به وضعیت سابق بر گردانده شد.

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حفاظت از رودخانه ها و جلوگیری از تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، برداشت غیرمجاز مصالح و آلودگی آب رودخانه ها از وظایف بسیار مهم منابع آب است.
وی افزود: با فعالیت مستمر اکیپ گشت و بازرسی آب های سطحی، 485 متر مربع از بستر رودخانه سمت راست چم دیواندره با دستور دادستانی و همکاری نیروی انتظامی رفع تصرف شد.
محمدی اضافه کرد: در این رابطه 3 نفر شناسایی و برای آنها پرونده مربوط به تخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
مدیر منابع آب دیواندره یادآور شد: برابر مادە دوم قانون توزیع عادلانه آب، تعیین پهنای بستر و حریم رودخانه ها و سایر موارد مربوط به منابع آب با وزارت نیرو است.
محمدی تاکید کرد: کشاورزان، باغداران و عموم مردم قبل از هرگونه فعالیت و انجام معامله زمین در حاشیە رودخانه ها، استعلام لازم را از منابع آب انجام دهند.
وی گفت: با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها بطور قطع برخورد کرده و برای بناهای قدیمی و جدیدالاحداث حکم تخریب صادر و بزودی اجرا خواهد شد.
محمدی اظهار داشت: تصرفات حریم و بستر رودخانه ها به اشکال مختلف می تواند سبب تغییر مسیر جریان آب، آبگرفتگی معابر و بروز خسارت جانی و مالی در هنگام وقوع سیلاب شود.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج قرار دارد.
7353/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد