بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده با جدیت تمام دستگاه ها ادامه دارد


بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده با جدیت تمام دستگاه ها ادامه دارد

تهران- ایرنا- دبیرکمیته نظارت و بازرسی قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده گفت:مرحله مقابله اولیه با سیل و پاکسازی شهرهای درگیر سیل به خوبی انجام شده و بازسازی و نوسازی هم با جدیت و برنامه ریزی تمام دستگاه ها ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «علی طالبی» امروز- چهارشنبه- در چهارمین جلسه این کمیته با اشاره به این که مرحله مقابله اولیه با سیل و پاکسازی شهرهای درگیر سیل بخوبی انجام شده است، اظهارداشت: در سایه تلاش های مجدانه و پیگیرانه وزیر کشور بعنوان رییس قرارگاه بازسازی ونوسازی مناطق سیل، اسکان موقت و پرداخت خسارت ها، شناسایی مشکلات و تنگناه ها در کمترین زمان به پایان رسیده است.
دبیر کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئله بازسازی و نوسازی نیز با جدیت و برنامه ریزی تمام دستگاه ها ادامه دارد.
وی عنوان کرد: تعیین تکلیف تعداد چادرهای باقی مانده که اغلب خالی بوده و بعضاً مورد سوءاستفاده در فضای مجازی قرار می گیرند، استقرار سیل زدگان در مکان هایی با امکانات رفاهی بیشتر، حمایت از اقشار آسیب دیده در قالب تحویل اقلام معیشتی، کمک های مردمی و معرفی به بانک ها برای دریافت وام وکمک های بلاعوض مصوب از برنامه های در حال اجرا از سوی دستگاه های متولی است که کمیته نظارت و بازرسی باید بر آنها نظارت کند.
دبیرکمیته نظارت وبازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در عین حال گفت: نظارت باید معطوف به بازسازی ونوسازی و جابجایی مکان های جدید جهت احداث روستاهای آسیب دیده از سیل و رانش زمین باشد.
وی همچنین از اعضای کمیته خواست در گزارشات بازرسی و نظارتی ضمن انعکاس دقیق و به موقع نواقص و کمبودها، نقاط قوت و ضعف را همزمان مورد بررسی قرار دهند و اقدامات موثری که تاکنون از سوی مردم، گروه های جهادی و مسئولین اجرائی، نظامی و انتظامی انجام شده را منعکس کنند.
دبیر کمیته نظارت و بازرسی همچنین از برخی گزارش های نادرست که در فضای مجازی باعث سلب امید و کاهش اعتماد به نظام و مسئولین می شود اظهار نارضایتی کرد و از کارگروه های نظارت و بازرسی استان ها خواست تا با جدیت موضوع را رسیدگی و کنترل کرده و نسبت به معرفی دقیق و صحیح اقدامات انجام شده توسط دستگاه ها و حمایت های انجام شده از اقشار آسیب پذیر اهتمام داشته باشند.
طالبی یادآور شد: کارگروه های نظارت و بازرسی استان ها همچنین، تلاش و نظارت بیشتری بر روند بازسازی و نوسازی داشته باشند تا این فرایند کند نشود و به همان شدت قبل ادامه یابد.
در این جلسه سجادی رییس کارگروه نظارت و بازرسی استان گلستان نیز گزارشی از اقدامات پیشگیرانه قبل از حادثه و مقابله و کنترل سیل به منظور کاهش میزان خسارات و نحوه بازسازی و بازتوانی در مناطق سیل زده استان ارائه کرد.
سیام*3061*2021**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا