معاون استاندار خراسان شمالی بر مبارزه با بیسوادی تاکید کرد


معاون استاندار خراسان شمالی بر مبارزه با بیسوادی تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: باید از تمام توان فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها برای مبارزه با بیسوادی بهره ببریم.

به گزارش ایرنا، ولی الله حیاتی روز چهارشنبه در نشست شورای سوادآموزی استان اظهار داشت: برای تحقق برنامه های سوادآموزی نیازمند به اطلاع رسانی هستیم.
وی افزود: باید برنامه عملیاتی برای مقابله با بیسوادی در استان ترسیم شود و در یک برنامه زمان بندی، هدف ها برای شهرستان های مختلف تدوین شود.
وی با اشاره به تقدیر از دستگاه های برتر در زمینه سوادآموزی اظهار داشت: در این تقدیرها باید میزان ارتقای شهرستان ها در سوادآموزی مد نظر باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: اگر منابع مالی که به سوادآموزی استان اختصاص یافته، کفاف نمی دهد باید از ظرفیت های مالی استان در این زمینه استفاده کنیم.

* شرکت 5491 نفر در برنامه های سوادآموزی استان
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال جاری، پنج هزار و 491 نفر تحت پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار می گیرند.
مهدی مودی اظهار داشت: بر اساس آمار طرح سرشماری سال 95، 27 هزار و 198 نفر بیسواد در استان وجود دارد که با توجه به سهمیه تعیین شده برای انجام فعالیت های سوادآموزی و اعتبارات تنها 9 درصد از جامعه هدف را می توانیم پوشش دهیم.
وی افزود: امسال یکهزار و 726 در دوره های تحکیم سواد، یکهزار و 311 نفر در دوره انتقال و دو هزار و 454 نفر در دوره سواد آموزی شرکت خواهند کرد.
وی گفت: بر اساس طرح سرشماری سال 95، 92.85 درصد از جمعیت 10 تا 49 سال استان باسواد هستند اما در برخی از شهرستان ها، میزان باسوادی کمتر از میانگین استانی است.
مودی با بیان اینکه برای این شهرستان ها طرح ویژه در دست پیگیری است افزود: طرح باسواد کردن زنان ترکمن در شهرستان راز و جرگلان، یکی از طرح های ویژه است که البته مورد استقبال قرار نگرفت.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نشست شورای سوادآموزی استان 30 مصوبه داشت که 28 مصوبه از این تعداد اجرایی شده است که یکی از مصوبه های اجرا نشده، آموزش زنان ترکمن است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: یکی دیگر از مصوبه ها که به طور کامل اجرایی نشد، اختصاص 10 میلیون ریال اعتبار دهیاری ها به از بازماندگان از تحصیل است.
7185/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت