اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی درخصوص صنعت و اقتصاد کشور زمینه ساز بهبود شرایط اقتصادی است


اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی درخصوص صنعت و اقتصاد کشور زمینه ساز بهبود شرایط اقتصادی است

آیت الله دژکام گفت: افزایش آگاهی، اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی درخصوص صنعت و اقتصاد کشور زمینه ساز بهبود شرایط و وضعیت موجود و حل مشکلات عدیده این عرصه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 1 خرداد) در دیدار با مدیر و پرسنل اتاق بازرگانی شیراز گفت: افزایش آگاهی، اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی درخصوص صنعت و اقتصاد کشور زمینه ساز بهبود شرایط و وضعیت موجود و حل مشکلات عدیده این عرصه است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه ما باید به جایی برسیم که برای ساختارهای مختلف نظام در عرصه های اقتصادی و اجتماعی چارچوب های تعریف شده قانونی داشته باشیم اما فقدان این مسئله سبب بروز بحران های مختلف می شود، اظهارداشت: هرکجا که قوانین کارآمد و سازمان یافته و منعطف وجود داشته باشد، خروجی آن سازمان هم برای مردم و جامعه مطلوب خواهد بود اما در جایی که ساختار به درستی سازمان دهی و تعریف نشده باشد خروجی برای مردم بحران آفرین خواهد بود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی، درآمدهای نفتی که یک منبع بی زحمت برای دولت هاست، جور ناکارامدی ها و معایب ساختار اقتصادی کشور ما را می کشد و در شرایطی که این درآمد نفتی کم می شود، تازه ما متوجه مشکلات عمده این عرصه می شویم، اظهارداشت: باید قدر این فرصت ناخواسته‌ پیش آمده را بدانیم و تمام خلاءهای ساختاری و قانونی کشور را به گونه ای برطرف کنیم که خروجی این سیستم، صنعتگر ما و کشاورز و تولیدکننده ما را به ادامه فعالیتش امیدوار کند.

وی اضافه کرد: دولت در عرصه اقتصادی و صنعتی و اصلاح ساختارها اختیارات و امکانات خوبی دارد و برای بهبود این شرایط، باید از دولت مطالبه گری کرد و البته باید همدلی با دولت نیز وجود داشته باشد تا بتوان مشکلات را حل کرد.

به گفته آیت الله دژکام، شاید تفویض اختیارات بیشتر به مسئولین استان ها برای حل مشکلات بومی و استانی یک راه حل مطلوب باشد که البته باید جوانب آن را در نظر بگیریم، علاوه بر همه اینها، باید نقش اتاق بازرگانی و بخش خصوصی را هم در حل مشکلات در نظر گرفت و یک مطالبه و انتظار جدی از خود شما وجود دارد، بنده به یک بازرگان و تاجر و یک تولیدکننده حق می دهم که به سود خود فکر کند اما معتقدم بخشی از حل مشکلات موجود اقتصادی و صنعتی نیز بر عهده شماست و بدون چشم دوختن به دولت نیز می توان با لحاظ کردن سود کمتر برای خود، برخی از مشکلات را در شرایط کنونی برای جامعه حل کرد.

امام جمعه شیراز گفت: در مجموع، همه دستگاه های مختلف باید به همدیگر کمک دهیم و همدلی و هم افزایی هایمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم در غیر این صورت با انداختن مشکلات بر گردن یکدیگر و شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات، اوضاع اقتصادی و صنعتی بهبود پیدا نمی کند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته