پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری با حداقل ظرفیت کار می کند


پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری با حداقل ظرفیت کار می کند

بیرجند - ایرنا - معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهردار بیرجند گفت: پارکینگ طبقاتی (هفت طبقه) خیابان جمهوری در بیشتر ساعات روز با حداقل ظرفیت بوده و چهار طبقه آن خالی است.

به گزارش ایرنا علی عدل روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری بیرجند در فرمانداری افزود: در ساعت شلوغی 320 خودرو در حاشیه خیابان جمهوری بیرجند پارک می شود که بیشتر کسبه بازار هستند و از پارکینگ طبقاتی استقبال نمی کنند.
وی گفت: پارک خودرو در طرح اولیه مناسب سازی و احداث پیاده راه خیابان جمهوری در حاشیه خیابان حذف شده بود که مورد اعتراض شهروندان به ویژه بازاریان قرار گرفت.
معاون شهردار بیرجند بیان کرد: این موضوع سبب شده جا برای پارک خودرو شهروندان نباشد که در این زمینه با معتمدان محلی صحبت کرده ایم تا املاکی برای پارک خودروها اختصاص یابد.
وی افزود: هدف از احداث پیاده راه در خیابان جمهوری این است تا تردد خودرو کم باشد و به محیطی امن برای شهروندان و مردم تبدیل شود تا دغدغه پارک خودرو هم نداشته باشند.
عدل گفت: رایزنی هایی انجام شد تا بازاریان و کسبه با قیمت مناسب و پرداخت ماهانه حدود 40 هزار تومان از پارکینگ طبقاتی استفاده کنند که این موضوع از ترافیک مسیر هم می کاهد.
وی یادآور شد: اکنون دو پارکینگ به صورت موقت در حاشیه های خیابان جمهوری تعبیه شده که مقداری از ترافیک کاسته است اما باید شهروندان به ویژه کسبه از پارکینگ طبقاتی استفاده کنند.
معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهردار بیرجند تاکید کرد: حاشیه خیابان جمهوری از گذشته پارکینگ نبوده بلکه کند راه بوده است که سنوات گذشته تبدیل به محل پارک خودرو شده و این موضوع هم از زیبایی مسیر کاسته و هم تردد مردم را با مشکل مواجه ساخته است.
وی افزود: اکنون ظرفیت پارکینگ طبقاتی برای بیش از 220 خودرو خالی است که اگر کسبه و بازاریان از این ظرفیت استفاده کنند در وهله نخست شاهد رونق بازار خواهیم بود.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرستان بیرجند هم از پیگیری و تخصیص اعتبار برای مناسب سازی و احداث پیاده راه در خیابان جمهوری توسط شهرداری خبر داد و گفت: اکنون از میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) نقشه های لازم طراحی شده و تاسیسات برقی و مکانیکی نیز آماده است.
محمد جهاندیده ادامه داد: برای احداث پیاده راه از میدان امام تا سه راه اسدی پیمانکار انتخاب شده و کار با قرارداد 2 میلیارد تومانی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این پروژه اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: تاکنون یک هزار و 500 متر مربع کف سازی و 2 هزار متر مربع جدول گذاری در این مسیر انجام شده است.
وی برآورد هزینه اولیه مناسب سازی و احداث پیاده راه در خیابان جمهوری را هفت میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون 2 میلیارد تومان توسط پیمانکار تامین شده و برای تکمیل این پروژه پنج میلیارد تومان نیاز است.
7557*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی