36 پایگاه غربالگری فشار خون در دیر راه اندازی شد


36 پایگاه غربالگری فشار خون در دیر راه اندازی شد

بوشهر- ایرنا- معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: 36 پایگاه غربالگری فشار خون در طرح بسیج ملی کنترل این بیماری در شهرستان دیر راه اندازی شد.

حسین ناظمیان‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری فشار خون، کنترل این بیماری یکی از هدف های کلیدی و مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالجاری است.
وی یادآور شد: در قالب اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، فشار خون افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی کنترل می شود.
ناظمیان پور اضافه کرد: کنترل فشار خون در پایگاه‌های ثابت و سیار و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر برای افراد مشمول طرح به ‌صورت رایگان انجام و بیماران جدیدی که با اجرای این طرح شناسایی می شوند به صورت رایگان زیر پوشش سیستم مراقبت قرار می گیرند.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: تیم‌های سیار برای غربالگری فشارخون کارگران به کارخانه‌ها و اصناف اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه 40 درصد افراد مبتلا به بیماری فشار خون از بیماری خود اطلاعی ندارند، اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون به افراد کمک می‌کند ضمن اطلاع از میزان فشار خون خود با بیماری‌هایی که ممکن است به علت فشار خون بالا دچارشوند، آشنا شوند.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.
7207/6047/6045

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟