35 هکتار از اراضی ملی در پاسارگاد رفع تصرف شد


35 هکتار از اراضی ملی در پاسارگاد رفع تصرف شد

شیراز-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: 35 هکتار از اراضی ملی شهرستان پاسارگاد با حکم دستگاه قضایی رفع تصرف و به نفع دولت آزاد شد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در گزارش روز چهارشنبه خود به نقل از حسن خسروانیان افزود: همچنین به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاسارگاد، نهال ها و محصولات صیفی که به صورت غیر مجاز در اراضی ملی پلاک مشهور به قصردشت کشت شده بود، قلع و قمع شد.
وی بیان کرد: حکم صادره بر اساس ماده 690 قانون مجازات اسلامی، با حضور نیروی انتظامی شهرستان پاسارگاد و ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اجرا شد.
خسروانیان با اشاره به اینکه پیگیری های قضایی برای بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده، عملیات خاکریزی به وسیله یک دستگاه لودر برای تعیین مرز اراضی ملی در منطقه یاد شده انجام و وضعیت اراضی به حالت سابق برگردانده شد.
وی، در مورد پرونده های خلع ید شده از سوی محاکم قضایی گفت: در صورت تکرار تخلف و عدم پیروی از دستورات قضایی بر اساس ماده 693 قانون، پرونده تخریب مجدد تشکیل و شخص متخلف علاوه بر پرداخت خسارت، به تحمل 6 ماه تا 2 سال حبس نیز محکوم خواهد شد.
خسروانیان ادامه داد: شهروندان، به ویژه بهره برداران و روستاییان در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف، قطع و تولید زغال از درختان جنگلی و سایر تخلفات در عرصه های منابع طبیعی، مراتب را به سامانه رایگان ١٥٠٤ اطلاع دهند.
به گفته وی، شهرستان پاساردگاد دارای 148هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در ١١٠ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
ع.پ /6118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک