استاندار تهران: برخی سموم کشاورزی وارداتی استاندارد نیست


استاندار تهران: برخی سموم کشاورزی وارداتی استاندارد نیست

تهران- ایرنا- استاندار تهران با بیان اینکه خطر سموم غیراستاندارد وارداتی مصرف شده در محصولات کشاورزی غیراستاندارد بیش از آب های نامتعارف (آب های آلوده از جمله فاضلاب) است افزود: خطر این سموم را جدی بگیریم.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی استان تهران افزود: برخی سموم محصولات کشاورزی وارد شده به کشور هیچ استانداردی ندارد و بقایای آن در این محصولات سلامت مردم را تهدید می کند.
وی یادآورشد: بررسی استاندارد بودن سموم مورد استفاده در محصولات کشاورزی و میزان مجاز مصرف آن باید با اولویت در دستور کار مسئولان بخش کشاورزی قرار گیرد.

**پویش کنترل فشارخون راه بیفتد
محسنی بندپی همچنین در ادامه در خصوص راه اندازی پویش کنترل فشار خون در این استان تاکید کرد: 25 درصد از سلامتی مردم به عملکرد وزارت بهداشت بر می گردد و باقی آن به مسائلی خارج از این وزارتخانه مربوط است.
وی سلامت را یک انتخاب سیاسی خواند و خاطرنشان کرد: حکمرانی خوب شرایط سلامتی شهروندان را فراهم می کند و تصمیم سازی را به گونه ای رقم می زند که منجر به کنترل بیماری ها شود.
استاندار تهران این استان را دارای سه دانشگاه علوم پزشکی (تهران، ایران و شهید بهشتی) صاحب رتبه در عرصه جهانی معرفی کرد و گفت: باید از اساتید و صاحب نظران این دانشگاه ها برای یافتن راهکار جذب مشارکت بیشتر مردم در بحث سلامت بهره گرفت و متوجه بود که میزان آگاهی مردم با کاهش ابتلای آنها به بیماری ها ارتباط مستقیم دارد.
وی تاکید کرد: باید گلوگاه های گرایش مردم به سمت زندگی ناسالم همچون مصرف سیگار را کنترل کرد تا پس از آن سیاست های پیش بینی شده در عرصه سلامت به نتیجه مطلوب برسد.
استاندار تهران گفت: در صورتی که خانه های بهداشتی که زمانی در روستاها احداث شد در شهرها و حاشیه آنها نیز تاسیس می شد اکنون در بحث سلامت افراد موفقتر بودیم.
وی افزود: متهم اصلی ابتلای به فشار خون، مصرف نمک است و در این زمینه نمک در نان که ایران پنج برابر متوسط جهانی از آن استفاده می کند به شکل قابل توجهی استفاده می شود.
محسن بندپی اظهارداشت: اکنون در حوزه کنترل و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون، باید ابتدا بر روی آگاه سازی، سپس پیشگیری و در نهایت در صورت بروز مشکل و بیماری به درمان با استفاده از توان و دانش قابل توجه متخصصان داخلی پرداخت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه این جلسه گفت: پویش کنترل فشار خون و شناسایی افراد مبتلا به آن ظرف یک ماه اجرا می شود اما قطع نمی شود.
جلیل کوهپایه زاده افزود: وزارت بهداشت تصمیم دارد پویش های دیگری برای کنترل سلامت مردم برگزار کند.
وی ادامه داد: سفیران سلامت در ادارات نیز باید نسبت به کنترل فشار خون و سلامت مجموعه اقدام کنند.
کوهپایه زاده تصریح کرد: مساله فشار خون فقط یک پویش ملی نیست و اعلام خطر است و باید در این زمینه حساسیت جامعه را افزایش داد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه این جلسه اضافه کرد: یک سوم از جمعیت بالای 30 سال کشور از مشکل فشار خون بالا رنج می برند.
علیرضا دلاوری تاکید کرد: اغلب بیماری های خاموش بدون علامت هستند و یکی از علائم زمینه ساز ابتلا به این بیماری ها فشار خون بالاست.
وی خاطرنشان کرد: بیماری فشار خون قابل کنترل است و می تواند از ابتلای افراد به مشکلات شدیدتری همچون بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی جلوگیری کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در ادامه گفت: به طور قطع سنجش فشار خون در یک جلسه حتی با رعایت تمامی نکات استاندارد نشان دهنده ابتلا یا مصونیت فرد از این مشکل نیست.
محمد آقاجانی تاکید کرد: نیاز است که فرد در هر صورت داشتن فشار خون بالا وارد چرخه درمان می شود اما اگر فشار خون نرمال بود در حد شرکت در این پویش کافی است.

تهرام/3001//6139

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج