پیش بینی وزش باد در جزیره های خلیج فارس و تنگه هرمز


پیش بینی وزش باد در جزیره های خلیج فارس و تنگه هرمز

بندرعباس- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از ساعت بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جزیره های خلیج فارس و تنگه هرمز وزش باد به نسبت شدید جنوب غربی پیش بینی می شود که سرعت آن تا 45 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

مرضیه سی سی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزش باد در جزیره های جنوب قشم، لارک، هنگام، کیش، سیری، لاوان، ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک است که سبب گرد و خاک و مواج شدن دریا خواهد شد.
وی توصیه کرد: با توجه به نامساعد شدن شرایط دریا، شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد به جزیره های خلیج فارس بویژه لارک، کیش و ابوموسی صورت گیرد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: فردا پنجشنبه از میزان شدت باد در جزیره های خلیج فارس کاسته خواهد شد.
سی سی پور ادامه داد: در ارتفاعات هرمزگان به ویژه محدوده شمالی استان نیز رشد ابر، رگبار موقتی باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد شاهد هستیم که توصیه می شود با توجه به این شرایط از توقف در حاشیه رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.
وی گفت: این شرایط ناپایدار در هرمزگان از روز جمعه به طور موقت تضعیف خواهد شد.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان ابراز داشت: از لحاظ دمایی نیز از فردا پنجشنبه شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود که این روند تا اوایل هفته آینده در بیشتر نقاط استان محسوس تر خواهد شد و در برخی نقاط تا 5 درجه افزایش دما پیش بینی می شود.
7195/6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در