ژاپن از کشورها خواست نام نخست‌وزیر این کشور را درست تلفظ کنند!


ژاپن از کشورها خواست نام نخست‌وزیر این کشور را درست تلفظ کنند!

شفقنا-ژاپن رسماً از کشورها و رسانه‌های جهان خواست از این پس نام صحیح نخست وزیر این کشور را تلفظ کنند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان؛ ژاپنی‌ها برای قرن‌ها، همواره نام خانوادگی خود را ابتدا آورده وسپس نام اصلی خود را می‌نوشتند. این موضوع تا همین امروز هم رواج دارد. اما برای بسیاری از کشورهای جهان که […]

ژاپن از کشورها خواست نام نخست‌وزیر این کشور را درست تلفظ کنند!

شفقنا-ژاپن رسماً از کشورها و رسانه‌های جهان خواست از این پس نام صحیح نخست وزیر این کشور را تلفظ کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان؛ ژاپنی‌ها برای قرن‌ها، همواره نام خانوادگی خود را ابتدا آورده وسپس نام اصلی خود را می‌نوشتند. این موضوع تا همین امروز هم رواج دارد. اما برای بسیاری از کشورهای جهان که با خط و فرهنگ ژاپنی آشنا نیستند طبیعتاً این موضوع روشن نبوده است. به همین خاطر ژاپن از کشورها و رسانه‌های جهان خواستند از این پس نام صحیح نخست وزیراین کشور را تلفظ کرده و نام خانوادگی او را اول بگویند.

تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «عصر جدید “ریوا” (نام عصری که از اول مه ۲۰۱۹ با به تخت نشستن امپراتور جدید ژاپن نامیده می‌شود) آغاز شده است و ما میزبان نشست گروه ۲۰ خواهم بود. همانطور که سازمان‌های خبری می‌نویسند “شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین” و “مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی” مطلوب است که نام “شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن” هم به همین سبک نوشته شود.»

این مقام ژاپنی افزود: «مثل این است که بگویم “کونو تارو”. کونو نام خانوادگی من است، درست مثل آبه که نام خانوادگی نخست‌وزیر ژاپن است. در زبان انگلیسی باید نام خانوادگی اول نوشته شود.

خبر اصلی را در سی‌ان‌ان ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان