تامین آب مهمترین مشکل طرح های کشاورزی خمین است


تامین آب مهمترین مشکل طرح های کشاورزی خمین است

خمین - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تامین آب مورد نیاز مهمترین مشکل طرح های کشاورزی و گلخانه ای خمین است.

سید « علی آقازاده » روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و خمین در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل بهره وری های بی رویه، کشاورزی این شهرستان با مشکل کمبود آب روبه رو است.
وی ادامه داد: حفر چاه نیز یکی از مشکلات ساخت و بهره برداری مجتمع گلخانه ای در روستای لیلیان از توابع خمین است و برای حل این مشکل کمیته ای برای بررسی و اعلام نتیجه نهایی در استان تشکیل می شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: بسیاری از مصوبات سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان به نتیجه 100 درصد رسیده اند و تعدادی نیز با مشکلات قانونی روبه رو هستند.
آقازاده گفت: 21 هکتار زمین باید به ناحیه صنعتی شهید سعیدی روستای شهابیه به منظور توسعه این ناحیه صنعتی و راه اندازی شرکت مانا انرژی پاک اضافه شود که این موضوع تا 2 هفته آینده بررسی و زمین به این سرمایه گذار واگذار می شود.
وی افزود: شرکت مانا انرژی پاک بخشی از تجهیزات مورد نیاز شرکت را در سال گذشته وارد کرده و بخشی دیگر در حال انتقال به کشور است.
استاندار مرکزی ادامه داد: امید است با حل مشکلات این شرکت در واگذاری زمین و تامین برق مورد نیاز، بخش اول طرح سرمایه گذاری این شرکت، در سال جاری به بهره برداری برسد.
آقازاده تصریح کرد: 100 میلیون یورو در این شرکت بزرگ و با فن آوری جدید سرمایه گذاری ارزی شده است که ظرفیت ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر را دارد.
وی گفت: میتسوبیشی ژاپن برخلاف سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری در شرکت خودروسازی خمین به دلیل تحمیل تحریم های دشمنان نظام تمایلی به سرمایه گذاری ندارد.
استاندار مرکزی تاکید کرد: زیرساخت ها، فضای فیزیکی در این واحد خودرو سازی فراهم است.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی، 105 هزار نفر جمعیت دارد.
9930/3075

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس