استاندار: تمامی دستگاهها باید وظایف محوله را بنحو شایسته انجام دهند


استاندار: تمامی دستگاهها باید وظایف محوله را بنحو شایسته انجام دهند

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی دستگاهها اداری باید وظایف محوله را بنحو شایسته انجام دهند و هر دستگاهی که مرتکب تخلف شد باید با قاطعیت با آن برخورد شود.

به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی روز چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی صادرات مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر کس در هر سمت و ارگانی کار خود را به درستی انجام ندهد محکوم است و کم کاری او به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه در جلسات مختلف باید مسائل مرتبط به خوبی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم گیری شود ادامه داد: مدیر و مسئول هر اداره و سازمانی با ارائه برنامه کار آمد، پیشنهاد مناسب و برداشتن موانع در برطرف کردن مشکلات و پیشبرد اهداف توسعه ای بیش از پیش تلاش کند.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر خواهان رسیدن به توسعه هستیم باید از هر آنچه در دنیا نیک و پسندیده است استفاده و از هرج و مرج و بی نظمی جلوگیری کنیم.
وی بیان کرد: نیروهای نظامی نقش مهمی در کنترل گلوگاه های ضروری سیستان و بلوچستان دارند لذا نقش آنها در این حوزه بسیار مهم است.
موهبتی خاطر نشان کرد: کشور در شرایط خاص و ویژه ای قرار دارد و نقش سیستان و بلوچستان در بر طرف کردن مشکلات بسیار پر رنگ و مهم است و باید از ظرفیت ها و توانمندیهای متعدد این استان در این زمینه بهره گرفت.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان و همچنین دسترسی به آبهای آزاد بین المللی نقش مهم و پررنگی در زمینه رونق صادرات و واردات کشور می تواند داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست گفت: تمامی دستگاهها باید یک برنامه واحد و مدیریت منسجم داشته باشند.
علیرضا نورا افزود: در حوزه بازارچه های مرزی و پایانه ها مشکل اساسی نبود مدیریت منسجم و هدفدار است تا در موقع نیاز تمامی بخش های این حوزه بتوانند به صورت هماهنگ کار خود را انجام دهند.
وی مشکل سوخت را یکی دیگر از مشکلات در حوزه بازارچه های مرزی عنوان کرد و افزود: سوخت قاچاق و در کنار آن عدم تامین سوخت مورد نیاز کامیون داران برای پیمایش و حمل کالای مورد نظر از جمله مشکلات مربوط به این حوزه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افزایش ساعت کاری گمرکات در کنار افزایش وسایل حمل و نقل می تواند در تسریع روند صادرات و واردات کالا نقش مهمی ایفا کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) سیستان و بلوچستان نیز گفت: صادرات بخش مهمی در رونق یک کشور و منطقه است و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.
نادر میرشکار ادامه داد: صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی فرصتی مناسب برای بخش تولید، ارزش کالا و خدمات است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان با توجه به پتانسیل های ویژه ای که در حوزه صادرات دارد سال گذشته 939 میلیون دلار صادرات از این استان انجام شده که با توجه به برنامه هدف سازمان صمت که 664 میلیون دلار برآورد شده بود 141 درصد رشد در روند برنامه هدف داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در خصوص صدور کارت پیله وری گفت: برنامه های خوبی در این خصوص در نظر گرفته شده است و در حوزه صدور کارت پیله وری بیش از 100 در صد افزایش صدور کارت در این استان را داشته ایم.
9914 **6081

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو