نشست سه جانبه ایران، عراق و یونیسف در وزارت کشور برگزار شد


نشست سه جانبه ایران، عراق و یونیسف در وزارت کشور برگزار شد

تهران- ایرنا- نشست هماهنگی برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، عراق و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با هدف برنامه ریزی و اجرای «پروژه اقدام مشترک علیه مین» امروز- چهارشنبه- در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نشست هماهنگی برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، عراق و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با هدف برنامه ریزی و اجرای «پروژه اقدام مشترک علیه مین» با حضور نمایندگان مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل و دفتر امور مرزی وزارت کشور و همچنین مرکز مین زدایی وزارت دفاع و رییس یونیسف در ایران امروز در وزارت کشور برگزار شد.
«ویلیام پارکس» رییس یونیسف در ایران در این نشست اظهار داشت: اگر چارچوب همکاری سه جانبه دولت ایران، عراق و یونیسف با همکاری دیگر آژانس های مرتبط سازمان ملل فراهم شود، می توان کمک های فنی و مالی بین المللی را نیز برای این پروژه جذب کرد.
وی گفت: در همین راستا، با سفارتخانه های کشورهای آلمان، فرانسه، سوییس، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن مذاکره شده است.
در این جلسه مقرر شد، همکاران مین زدایی وزارت دفاع و پشتیبانی و دفتر یونیسف در ایران، برنامه و چارچوب پیشنهادی برای این همکاری را به مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور ارسال کند تا پس از بررسی و تجمیع به وزارت امور خارجه برای انجام اقدامات آتی ارسال شود.
گفتنی است؛ پروژه اقدام مشترک علیه مین، موضوعاتی چون پاکسازی مناطق مرزی و آلوده به مین، آموزش خطرات مین به ساکنین و همچنین حمایت از قربانیان و تلاش برای کم کردن ضایعات انسانی و محیطی دربردارد.
سیام*3061**9121

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی