تسهیلات بلاعوض چهارمحال و بختیاری 1136 میلیارد ریال تعیین شد


تسهیلات بلاعوض چهارمحال و بختیاری 1136 میلیارد ریال تعیین شد

ایرنا نوشت : مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سهم بخش کشاورزی و مسکن این استان از تسهیلات بلاعوض هیات وزیران در سیل اخیر یکهزار و 136 میلیارد ریال تعیین شد.

ستار فرهادی روز چهارشنبه در هفتمین شورای هماهنگی مدیریت بحران و دومین کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هیات وزیران در مصوبه ای سهم تسهیلات بلاعوض برای خسارت دیدگان ناشی از سیل این استان در بخش کشاورزی را ۵۲۰ میلیارد ریال و در حوزه مسکن را ۶۱۶ میلیارد ریال تعیین کرده است.
وی افزود: از مجموع تسهیلات بلاعوض ۶۱۶ میلیارد ریالی حوزه مسکن چهارمحال و بختیاری در سیل اخیر ۲۶۰ میلیارد ریال برای زیرساخت های روستایی و بقیه برای بازسازی، تعمیر و یا تهیه لوازم خانگی اختصاص دارد.
فرهادی تصریح کرد: مراتع و جنگل های چهارمحال و بختیاری در تابستان امسال با احتمال آتش یوزی مواجه هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بخش های خسارت دیده ناشی از سیل اخیر در حوزه کشاورزی وارد مرحله بازسازی شده است.
ذبیح الله غریب تاکید کرد: با توجه به مشکلات اخیر در تامین برخی اقلام خوراکی و غذایی کشور، وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرده تا سطح زیرکشت برخی محصولات کشاورزی تا ۲۰ برابر و کشت چغندر قند تا ۲ برابر افزایش یابد.
وی یادآور شد: بارندگی های اخیر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری شامل حوزه های زراعت، آب و خاک و زیرساخت ها وارد کرد.
غریب تصریح کرد: برآورد و اعلام میزان خسارت های ناشی از سیل در استان های کشور با تایید کمیته استانی تا ۳۰ درصد قابل افزایش است.
وی اظهار داشت: از اعتبار ۲۶ هزار میلیارد ریالی کشور برای حوزه کشاورزی ۵۲۰ میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد، ضمن آنکه از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مرتبط با قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده کشور ۴۸۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص یافت.
وی افزود: تاکنون مشکلات ۱۶۶ مزرعه کشاورزی آسیب دیده از جاری شدن سیل امسال در چهارمحال و بختیاری رفع شد.
غریب تصریح کرد: برای رفع مشکلات زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکنون ۲ هزار و ۲۱۵ ساعت بیل مکانیکی در استان به ویژه شهرستان های اردل، لردگان، کوهرنگ و کیار فعالیت کرده است.
وی یادآور شد: برای آب رسانی به نقاط مختلف زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری ۵ هزار و ۹۵۰ متر لوله مربوط به پروژه های دیگر استفاده شده که به زودی جایگزین می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۷۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی زیرکشت استان و ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ بیمه کشاورزی است.
وی اظهار داشت: بیمه تاکنون برای ۲۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی ۱۹۰ میلیارد ریال برآورد کرده اما هنوز خسارتی پرداخت نکرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در بارندگی های امسال یکهزار و ۳۳۷ میلیارد ریال خسارت به ۳ هزار و ۶۱ واحد مسکونی در ۳۷ شهری و ۵۰۱ روستا وارد شد.
سهراب رئیسی تصریح کرد: از این میزان ۷۱۰ واحد مسکونی روستایی و ۳۲۲ واحد مسکونی شهری نیاز به احداث دارد.
وی افزود: همچنین از این تعداد ۷۰۰ واحد مسکونی شهری و یکهزار و ۳۲۹ واحد مسکن روستایی نیازمند تعمیر است.
رئیسی تاکید کرد: انجام مطالعات جامع ۵۸ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری به ۴۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
گفتنی است ، سیل امسال ۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

46

کد خبر 1262798

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند