شهرداری کرج موظف به گزارش روند اجرای تباصر بودجه


شهرداری کرج موظف به گزارش روند اجرای تباصر بودجه

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج گفت که شهرداری این کلانشهر باید گزارش روند اجرای تباصر بودجه را به صورت منظم به شورا ارسال نماید.

به گزارش خبرآنلاین ، احد رسولی در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ابعاد نظارتی شورا بسیار ضعیف است، گفت: در شوراهای اسلامی سایر کلانشهرها بخش نظارتی شورا حداقل یک روز در هفته در سازمانها و مناطق حضور پیدا می کند اما در کرج بیشتر به بازدیدها اکتفا کرده ایم و ابعاد نظارتی عملاً مغفول مانده است.

وی افزود: متاسفانه در شهرداری کرج و هم در شورای اسلامی شهر و کمیسیون های تخصصی بحث تحقق درآمدهای پایدار مغفول مانده و شهر از طریق منابع ناپایدار و شهرفروشی اداره می شود. برای مثال شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی، عوارض انتقال خودرو و موضوعات این چنینی دارای سهم است اما اینکه چرا محقق نمی شود، مشخص نیست!

این مسئول اظهار کرد: تصویب تفریغ بودجه به صورت کلی دردی از مشکلات دوا نمی کند و معاونت برنامه ریزی شهرداری در این خصوص دارای مسئولیت کلانی است. در خصوص بودجه ۹۸، شهرداری مکلف شده تا قراردادهای عمرانی را در ابتدای سال منعقد کند تا پروژه های عمرانی تا پایان سال به نتیجه برسند تا حداقل بخشی از آنها اجرایی شده باشد. ما انتظار داریم تا گزارش پیشرفت پروژه ها و گزارش تباصر بودجه به صورت ماهانه به شورا ارسال شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان اظهار امیدواری کرد که ساختارِ جدید نظارتی در شورا ایجاد شود تا تباصر و ساختار بودجه که برای تصویب آنها هفته ها و ساعت ها کارِ کارشناسی صرف شده، ضمانت اجرایی پیدا کند و همچنین نمایندگان مردم نه در پایان سال، بلکه در فواصل مختلف زمانی از تعهد و مسئولیت پذیری مدیران شهر آگاه شوند و در صورت نیاز به مدیران کم کار و بی انگیزه برخورد کنند.
۴۶

کد خبر 1262822

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار