پایان ماموریت «طلبه انقلابی» کجاست؟


پایان ماموریت «طلبه انقلابی» کجاست؟

کتاب طلبه انقلابی؛ جایگاه شناسی توصیفی - تحلیلی طلبه انقلابی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب طلبه انقلابی؛ جایگاه شناسی توصیفی - تحلیلی "طلبه انقلابی" توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

انقلابی بودن و انقلابی ماندن از دغدغه های جدی و راهبردی همه دلسوزانو علاقمندان نهضت اسلامی از جمله مقام معظم رهبری است که در سال های اخیر در دیدار با گروه ها و بخش های مختلف نمود برجسته ای یافته است. ایشان در ۲۵ اسفند ۹۴ ابتدا دو دیدگاه را درباره مسائل حوزه مطرح کردند: یک نگاه به مسائل عمومی حوزه؛ مانند علم، تربیت علمی، تحقیق، اخلاق، مسائل مدیریتی، مسائل سازمانی، کتاب های درسی، چگونگی درس خواندن و …که البته در آن جلسه مد نظر ایشان نبود. نگاه دیگر، وضعیت رشد و بلوغ تفکر انقلابی و تداوم روحیه و منش انقلابی در حوزه که بسیار حائز اهمیت است و اگر مقوله قبلی مهم تر نباشد، به همان اندازه وزانت و اهمیت دارد.

پایان ماموریت «طلبه انقلابی» کجاست؟

ورود به عالم طلبگی، پیوستن به جرگه ی عالمان دین و حرکت در مسیر نهضت توحیدگستری انبیا و اوصیا، همواره مسئولیت آفرین و دشوار بوده است، اما ویژگی های عصر خمینی و تاثیرات عمیق نهضت اسلامی بر جهان معاصر و ظرفیت های پدید آمده بسیار گسترده ناشی از آن برای تحقیق هر چه بیشتر اهداف اسلامی، باعث شده تا مسئولیت های بسیار بیشتر، خطیرتر و مشکل تری متوجه حوزه های علمیه، طلاب و عالمان گردد که تنها در صورت انقلابی بودن حوزه و طلبه قابل تحقق می باشند.

در باب «حوزه انقلابی» کمابیش گفتگو شده و می شود، اما درباره ی «طلبه انقلابی» کمتر بحث شده با آنکه نیازهای طلاب بدان بسی بیشتر است. بدین جهت، در این نوشتار به ترسیم سیمای طلبه ی انقلابی، ضرورت انقلابی بودن طلبه، ویژگی های طلبه انقلابی در ساحت بینشی و انگیزشی و رفتاری، راه های رسیدن بدان ها و نیز آسیب ها و شبهات متوجه طلاب انقلابی پرداخته می شود.

کتاب طلبه انقلابی در قطع رقعی و به کوشش سعید هلالیان و با قیمت پشت جلد ۲۵۰۰۰ تومان، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب طلبه انقلابی می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir با ۲۰ درصد تخفیف تهیه نمایند و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت نمایند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش