یخچال میرفتاح ملایر مرمت می‌شود


یخچال میرفتاح ملایر مرمت می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر گفت: علت ریزش یخچال میرفتاح به‌صورت علمی در دست بررسی است و این اثر تاریخی ملایر با یک شرکت معتبر به زودی مرمت می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین فارسی ظهر چهارشنبه یکم خرداد ماه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر، با اشاره به اینکه اعتبار مرمت بنای یخچال میر فتاح پیش بینی شده است، تأکید کرد: مرمت این اثر تاریخی باید اصولی و به‌گونه‌ای باشد که در سال‌های آینده مجدد تخریب نشود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ملایر با دو بِرند جهانی و ملی که دارد قطعاً در تابستان گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند، گفت: با ظرفیت بالای که در ملایر به‌عنوان شهر ملی منبت وجود دارد، این شهر می‌تواند به‌عنوان شهر جهانی منبت نیز مطرح شود.

فارسی با بیان اینکه این جلسه به صورت فصلی و برحسب ضرورت با هدف ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافرانی که به شهرستان می‌آیند، تشکیل می‌شود، اظهار کرد: پس از ماه مبارک رمضان تعطیلات عید فطر را در پیش رو داریم و از هم‌اکنون باید شرایط را برای حضور مسافران و گردشگران در شهرستان مهیا سازیم.

وی تأکید کرد: مسافران زیادی در سطح پارک‌های شهر ملایر تردد و یا اقدام به برپایی چادر می‌کنند، بنابراین ضروری است نیروی انتظامی گشت‌های ویژه‌ای در محل اسکان مسافران داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه بازدید از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ستاد خدمات سفر انجام و در پایان ارزیابی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: باید بازرسی‌ها و نظارت‌ها در تابستان و در ایامی که مسافرین در شهرستان حضور دارد بیشتر شود تا تخلف و یا سو استفاده‌ای از حضور مسافران صورت نپذیرد.

معاون فرماندار ملایر در ادامه با بیان اینکه برای ملی شدن منبت ملایر زحمات بسیار زیادی کشیده شده است که جای تقدیر دارد، افزود: در این خصوص جشنواره‌های متعددی نیز در شهرستان برگزارشده و امسال نیز جشنواره منبت را با تمام ظرفیت شهرستان خواهیم داشت.

فارسی بیان کرد: با ظرفیت بالایی که در ملایر و به‌عنوان شهر ملی منبت وجود دارد، ملایر می‌تواند به‌عنوان شهر جهانی منبت مطرح شود، البته در این زمینه مجموعه فرمانداری و نمایندگان شهرستان مقدمات کار را شروع کرده‌اند و کارها مرحله به مرحله در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص برای ثبت جهانی مدنظر است که باید این شاخص‌ها به طور کامل در شهر ملی منبت رعایت شود تا بتوانیم این امتیاز ویژه را به دست آوریم.

فارسی با برشمردن این شاخص‌ها، گفت: بسیاری از این موارد در شهرستان ملایر وجود دارد اما باید با توان بیشتری روی آن‌ها کار انجام شود و یکی از مواردی که لازم است در این زمینه انجام بحث اطلاع‌رسانی از طرق مختلف است که لازم است در این زمینه کار بیشتری صورت گیرد و تمام نیز ادارات پای‌کار باشند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا