صنعت فولاد انگلیس در آستانه ورشکستگی


صنعت فولاد انگلیس در آستانه ورشکستگی

دومین کارخانه بزرگ فولادسازی انگلیس، در آستانه ورشکستگی است و سرنوشت 25 هزار کارگر، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

صنعت فولاد انگلیس در آستانه ورشکستگیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، دومین کارخانه بزرگ فولادسازی انگلیس، در آستانه ورشکستگی است و سرنوشت 25 هزار کارگر، در هاله ای از ابهام قرار دارد.
مالکان فولاد بریتانیا (British Steel)، امروز هشدار دادند اگر دولت انگلیس، وام فوری به مبلغ 30 میلیون پوند به این شرکت واگذار نکند، ورشکستگی آنها حتمی است.
در صورت ورشکستگی این شرکت، بلافاصله 5 هزار کارگر بیکار می شوند و در پی آن، بیست هزار نفر در صنایع وابسته نیز بیکار خواهند شد. گروه خصوصی گریبول کاپیتال (Greybull Capital)، مالک شرکت فولاد بریتانیاست که هشدار داده است برای پیشگیری از ورشکستگی، باید 75 میلیون پوند تامین شود اما اکنون از دولت می خواهد دستکم 30 میلیون پوند وام به این شرکت واگذار کند تا بلافاصله، ورشکسته نشود. این شرکت، به همراه شرکت فولادسازی پورت تالبوت (Port Talbot)، دو کارخانه فولادسازی باقی مانده در انگلیس به شمار می روند.
به نوشته گاردین، گریبول کاپیتال در سال 2016 میلادی، این کارخانه را که در آستانه فروپاشی بود، به بهای یک پوند از شرکت تاتا استیل (Tata Steel) خرید و نامش را به فولاد بریتانیا تغییر داد. گاردین نوشت دولت انگلیس حدود دو هفته پیش، وامی به مبلغ 120 میلیون پوند به این شرکت داد تا بتواند صورتحساب اتحادیه اروپا، درباره اجرای طرح کاهش آلودگی هوا ناشی از دی اکسید کربن حاصل از فعالیت کوره های این شرکت را پرداخت کند. با این حال این شرکت هنوز نتوانسته وثیقه لازم را برای وام دریافتی ارائه کند و چنانچه موفق به این کار نشود به گفته کارشناسان ورشکستگی اش قطعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل