مدیران کرمان پنج میلیارد ریال برای توانمندسازی محرومان اختصاص دادند


مدیران کرمان پنج میلیارد ریال برای توانمندسازی محرومان اختصاص دادند

کرمان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: در قالب طرح ابتکاری استاندار 44 خانواده توسط 22 مدیرکل در این استان مورد تفقد قرار گرفته اند و بالغ بر 500میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است که حتی یک ریال از آن هم بودجه دولتی نیست.

به گزارش ایرنا، یحیی صادقی روز چهارشنبه در شورای اداری استان کرمان افزود: در قالب طرح پیشنهادی از سوی استاندار کرمان، هر یک از مدیران استانی بر مبنای علاقه مندی و رضایت خود، مسئولیت توانمندسازی 2 خانواده محروم و تحت پوشش کمیته امداد را بر عهده می گیرند که اجرای این طرح تاکنون اثرات بسیار خوبی به دنبال داشته است.
وی یادآور شد: در استان کرمان بیش از 102 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که از مستمری امداد استفاده می کنند و بالغ بر 20 هزار نفر نیز به صورت موردی کمک می گیرند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه در شهر کرمان 6 هزار و 800 خانواده تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: نزدیک به سه هزار و 500 نفر از سرپرستان این خانواده ها را خانم ها تشکیل می دهند که از این تعداد 2 هزار و 300 نفر به دلیل فوت سرپرست تحت پوشش قرار گرفته اند.
صادقی با اشاره به اینکه شرایط بسیار خاصی در استان و شهر کرمان داریم، عنوان کرد: جغرافیای فقر این نیست که فقط به خانه های کپری نگاه کنیم و وضعیت برخی خانه ها در مرکز استان بسیار تاسف برانگیزتر از کپرنشینان است.
وی با اشاره به اینکه فقر می تواند منجر به اتفاقات ناگواری شود، گفت: مدل اجرایی شده در استان کرمان برای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در کشور بی نظیر است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه بسیاری از این خانواده ها نیاز به مشاوره دارند گفت: حضور مسئولان ارشد استان در منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد موجب می شود یک خانواده احساس هویت کند و در تقویت اعتماد به نفس و امیدواری آنها بسیار تاثیرگذار است.
3029/7440

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید