5 هزار خانوار سیل زده گلستان زیر پوشش موقت کمیته امداد رفتند


5 هزار خانوار سیل زده گلستان زیر پوشش موقت کمیته امداد رفتند

گرگان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: 5 هزار خانوار سیل زده استان که در سیل اخیر آسیب دیدند به طور موقت زیر پوشش حمایتی این نهاد قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، اسکندر اسکندری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: کمیته امداد از این خانواده شامل دو هزار و 300 خانوار در آق قلا، یک هزار خانوار در گُمیشان و بقیه در شهرستان های دیگر تا زمان عادی شدن وضعیت زندگی حمایت می کند.
وی بیان کرد: مطابق بررسی ها، 6 هزار و 305 خانه افراد تحت پوشش کمیته امداد در سیل اخیر دچار خسارت شد که از این تعداد، سه هزار و 333 خانواده نیاز به تعمیر مسکن و دو هزار و 972 خانواده نیازمند احداث خانه هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان افزود: به علت طولانی بودن مدت ماندگاری آب در آق قلاو گُمیشان، اثاثیه منزل خانواده های مددجویان این نهاد مانند یخچال، فرش، موکت، پتو، اجاق گاز، سرویس آشپزخانه، بخاری، تلویزیون و آبگرمکن دچار خسارت شده و نیازمند نوسازی است.
وی گفت: این اداره کل برای کمک به خانواده های سیل زده زیر پوشش از روزهای نخست وارد عمل شده و 34 میلیارد ریال کمک هزینه نقدی معیشت به 6 هزار و 100 خانوار پرداخت کرد.
اسکندری بیان کرد : علاوه بر آن، 4 هزار سبد غذایی و 16 هزار و 686 قلم کالا اساسی از محل کمک های مردمی و دولتی میان خانواده های زیر پوشش توزیع گردید.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان ادامه داد: توزیع کمک به خانواده سیل زده استان توسط کمیته امداد تداوم دارد.
وی از همراهی 21 استان در اختصاص کمک های نقدی و غیر نقدی به خانواده های سیل زده زیر پوشش کمیته امداد گلستان قدردانی کرد.
اسکندری همچنین گفت: خانواده هایی که مسکن آن ها در سیل به طور کامل تخریب شده در صورت تمایل می توانند از کمک هزینه اجاره مسکن استفاده کنند و این اداره کل در پرداخت این هزینه مشکل تامین منابع مالی ندارد.
6204/3091

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل