افراد وابسته به خدا از هیچ چیز هراس ندارند


افراد وابسته به خدا از هیچ چیز هراس ندارند

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وابستگی به خداوند از جمله صفات صادقین است و کسی که به خدا وابسته است از هیچ چیز هراس ندارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد افزود: صادقین، به عهدی که با خدا بسته اند وفادار هستند و چون خود را به خدا سپرده اند از هیچ چیز بیم و هراس ندارند.
وی با بیان اینکه افراد مختلف در زندگی خود، در رکاب حق و حقیقت بودند اما در لحظه آخر و نقطه وصل کم آوردند اظهار داشت: یاران حضرت امام حسین (ع) هنگام ورود به کربلا هزار و 200 نفر بودند اما در شب عاشورا بیشتر این افراد سیدالشهدا (ع) را تنها گذاشتند.
وی گفت: کسانی که حضرت امام حسین (ع) را تنها گذاشتند افراد ضد ولایت و امامت نبودند بلکه شیعیان خاص و متدین بودند اما هنگامی که می خواستند به نقطه وصل برسند کم آوردند و به زندگی دنیایی و خانواده خود چسبیدند.
امام جمعه مشهد افزود: شیطان در انجام وسوسه های خود بسیار قوی و نیرومند است و باید همیشه دعا کنیم خدا ما را از شر وسوسه های شیطان محفوظ نگه دارد.
وی اظهار داشت: برای پیروزی انقلاب اسلامی هم افراد مختلف در نظام ستمشاهی زیر شکنجه قرار داشتند و فداکاری های بسیار برای نظام و انقلاب کردند اما در آخر کار ریزش کردند. مشکلی که از ریزشی ها داریم از ضد انقلاب نداریم.
وی گفت: علت مشکلات و گرفتاری های ما این است که به غیر خدا امید داریم در حالی که اگر دلبسته و وابسته به خدا باشیم اضطراب، غصه و هراس نخواهیم داشت.
آیت الله علم الهدی افزود: مقام مخلصین از صادقین بالاتر است زیرا مخلصین همه چیز را از خود دور کرده اند و هیچ میل نفسانی و گرایش حیوانی ندارند و جز خدا هیچ چیز نمی بینند.
7507 / 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مستانه