آیا خوردن نان سفید خطرناک است؟


با مصرف نان سفید و برنج سفید و البته کیک و کلوچه و شیرینی قنادی و بیسکویت و ماکارونی و قند و شکر، آنچه وارد خون می‌شود قند بدون ویتامین‌های گروه B است

آیا خوردن نان سفید خطرناک است؟
شفا آنلاین>تغذیه>بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که گندم و برنج "سفید" شده باشد فاقد "قند ویتامین‌های گروه B" خواهند بود که در نتیجه باعث بروز بیماری‌های خطرناکی می‌شود ...

به گزارش شفا آنلاین، با مصرف نان سفید و برنج سفید و البته کیک و کلوچه و شیرینی قنادی و بیسکویت و ماکارونی و قند و شکر، آنچه وارد خون می‌شود قند بدون ویتامین‌های گروه B است.

بر اساس تحقیقات،‌ قند گلوکز از طریق خون وارد بافت‌ها و سپس وارد سلول و در نهایت وارد میتوکندری می‌شود، سپس اکسیژن توسط هموگلوبین(hemoglobin) از طریق خون به میتوکندری آورده شده و در صورت وجود ویتامین‌های گروه B با استیل کوآنزیم آ ترکیب شده و سوخت لازم برای عملکرد سلول‌ها یعنی انرژی تولید می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که گندم و برنج، سفید شده باشد یعنی با مصرف نان سفید مثل نان سنگک و نان بربری و نان تافتون و نان لواش که بیشتر این روزها با آرد سفید 18 درصد سبوس گرفته شده تولید می‌شوند و برنج سفید که ویتامین‌های گروه B خود را در کارخانه‌ها از دست داده‌اند، متاسفانه لقمه ایرانی از نظر ویتامین‌های گروه B بسیار فقیر شده است.

پس قند ناشی از نان سفید، برنج سفید و شکر سفید به انرژی تبدیل نمی‌شود و همه به چربی خون تبدیل شده و چربی را افزایش می‌دهد و در نتیجه چاقی و کبدچرب(Fatty Liver) در پی خواهد داشت.

اما اکسیژن که توسط هموگلوبین به میتوکندری سلول آورده شده چه می‌شود؟ چون نتوانسته باعث سوخت گلوکز شده و انرژی تولید کند به رادیکال‌های آزاد تبدیل می‌شود (O دو منفی، OH یک منفی و O2H2) که این‌ها مهمترین و گسترده‌ترین عوامل تولید سرطان در بدن انسان هستند.

با این شرایط، متوجه می‌شویم که سفید کردن گندم برای تولید نان سفید و سفید کردن و آبکش کردن برنج باعث چاقی، چربی خون، فشارخون، دیابت و کبد چرب شده و در ضمن اکسیژن بخاطر نبود ویتامین B به رادیکال‌های آزاد یعنی مهمترین عوامل سرطان‌زا تبدیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها