موج خودکشی ماجراجویان ترک وطن کرده در استرالیا


موج خودکشی ماجراجویان ترک وطن کرده در استرالیا

در حال حاضر حدود 800 پناهجو در شرایط بسیار سخت در نائورو و مانوس زندگی می کنند. فرمانده پلیس محلی جزیره مانوس می‌گوید شخصا در جریان 10 مورد اقدام به خودکشی قرار گرفته که چهار موردش هفته گذشته روی داده است.

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، راست های افراطی به رفتارهای نژادپرستانه و ناسیونالیستی شهرت دارند، آنها روزبروز قدرت بیشتری در کشورهای غربی بدست می آورند و بسیاری از مناصب دولتی را تصاحب کرده اند، استرالیا هم از این قاعده مستثنی نیست.

راست های افراطی یک ویژگی مشترک دارند، هر جا که باشند با مهاجرت و مهاجران سرستیز دارند.

پیروزی چشمگیر و دور از انتظار ائتلاف راست‌گرایان در انتخابات پارلمانی زودهنگام استرالیا موجی از خودکشی را در میان پناهجویان «مستاصل» محصور در جزایر نائورو و مانوس به راه انداخته است.

دیوید یاپو، فرمانده پلیس محلی جزیره مانوس می‌گوید شخصا در جریان ۱۰ مورد اقدام به خودکشی قرار گرفته که چهار مورد آن هفته گذشته روی داده است. به گفته این مقام محلی، در آخر هفته گذشته عده‌ای سعی کردند اقامتگاه‌های خود را به آتش بکشند و عده‌ای دیگر هم هم‌اکنون از خوردن و نوشیدن امتناع می‌کنند.

محافظه کاران حاکم بر استرالیا از سال ۲۰۱۳ رویکردی بسیار سخت‌گیرانه را در برابر پناهجویان در پیش گرفتند.

گارد ساحلی می‌تواند مهاجران را در دریا پس بفرستد یا اینکه آن‌ها را به دو جزیره کوچک در اقیانوس آرام منتقل کند. با توجه به پیروزی ائتلاف راست‌گرایان باید منتظر بود تا سیاست‌های دولت اسکات موریسون همچنان ادامه یابد.

در حال حاضر حدود ۸۰۰ پناهجو در شرایط بسیار سخت در نائورو و مانوس زندگی می کنند. بسیاری از آن‌ها هفته‌ها منتظرند تا حزب کارگر پیروز انتخابات زودهنگام پارلمانی شده و به این ترتیب پناهجویان بتوانند از وضعیت رقت‌بار کنونی رها شوند.

سه سال پیش انتشار ویدیویی از خودسوزی یک پناهجو در نائورو توجه بسیاری را به شرایط وخیم زندگی این گروه جلب کرد.

راست های افراطی که به ضرورت نژاد خالص در کشور خود پافشاری می کنند مخالف هرگونه حضور اتباع کشورهای دیگرند و معتقدند با بالا بردن نرخ جمعیت باید مانع از نابودی نسل خود شوند.

اما سیاست های کنترلی جمعیت در آمریکا و غرب، نابودی نهاد خانواده و تغییر ماهیت ازدواج سنتی به روابط سرد و مبهم ازدواج سپید، باعث شده جمعیت این کشورها با پیری و فرسودگی همراه شود.

در همین زمینه اسکات موریسون در جریان کارزار انتخاباتی خود قول داده بود که تعداد مهاجرانی را که سالانه در این کشور پذیرش می‌شوند، کم کند و ورود پناهندگان به استرالیا را هم در رقمی ثابت نگه دارد.

همچنین دولت این کشور وعده داده بود محدودیت‌هایی برای ورود مهاجران جدید به شهرهای بزرگ به منظور کاهش تراکم شهری این کشور اعمال کند.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر