نخستین سند ارتقای وضعیت زنان سیستان وبلوچستان تدوین شد


نخستین سند ارتقای وضعیت زنان سیستان وبلوچستان تدوین شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از تدوین نخستین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در این استان خبر داد.

فاطمه فاضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از نخستین استانهاییست که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آن تدوین شده است.
وی افزود: این سند ملی براساس اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز نظام، سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، سند آمایش سرزمین و ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه کشور به منظور تلاش برای احقاق حقوق همه مردم تدوین شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان با رویکرد توانمندسازی در چهار بعُد دانش، سلامت، امنیت و آگاهی، مطالعه وضعیت موجود و تحلیل آنها، ارائه راهکار و معرفی شاخص‌ها تدوین شده و در اختیار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: مساله تحکیم خانواده از طریق ظرفیت سازی، ارتقای تاب‌آوری فردی و اجتماعی، تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده را از جمله اولویت‌های کاری خود قلمداد می‌ کند و با برنامه‌ ریزی مشارکتی و با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های موجود در لایه‌های مختلف، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را در استانهای کشور تدوین کرده و به مرحله اجرا می ‌رساند.
فاضلی خاطر نشان کرد: دفتر امور زنان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بهره‌ گیری از ظرفیت‌های علمی تخصصی و مشارکت مدنی با توجه به ظرفیت و به فراخور شرایط منطقه‌ ای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان را تدوین کرده است.
وی اظهار داشت: شناسایی دغدغه‌ها و نیازهای حوزه زنان و خانواده سیستان و بلوچستان در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی برای فراهم کردن شرایط لازم و نزدیک شدن به برابری جنسیتی ضرورت دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تدوین این سند بر مبنای نشاط‌ آفرینی و توانمندسازی در تمام بسترهای موجود اجرا خواهد شد که همکاری دستگاههای اجرایی و نهادهای فعال در این زمینه لازم است.
وی اظهار داشت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به استانها ابلاغ شده و در سیستان وبلوچستان جهاد دانشگاهی به عنوان مجری آن انتخاب شده است.
فاضلی ادامه داد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سیستان و بلوچستان بر مبنای اطلاعات پایه مستند به ارزیابی وضع موجود براساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری به لحاظ تفکیک جنسیتی تا حد ممکن فهرست بندی مشکلات و فرصت های مهم می‌پردازد.
9908**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس