چالش ها و آسیب های بانوان گناوه بررسی شد


چالش ها و آسیب های بانوان گناوه بررسی شد

گناوه- ایرنا- نشست هم اندیشی بررسی چالش ها و آسیب های مربوط به بانوان گناوه در دانشگاه پیام نور این شهرستان باحضور متولیان نهادهای مربوطه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه پیام نور گناوه در این نشست گفت: این دانشگاه با 20 سال سابقه خدمت به شهروندان به عنوان اولین و بزرگترین مرکز آموزش عالی شمال استان، در اجرای رسالت های فرهنگی خود تصمیم گرفت گامی مفید در جهت شناسایی چالش ها و آسیب های مربوطه و ارایه راهکارها به قشر بانوان بردارد.
مجید قربانی افزود: این نشست با هدف هم اندیشی و هم افزایی بین متولیان و دست اندرکاران امور بانوان شهرستان برای تبادل تجربیات در حوزه های مختلف تشکیل شده است.
وی اظهارداشت: برگزاری این نشست بدین معنا نیست که در این زمینه اقدامی صورت نگرفته بلکه تمامی دستگاه های مربوطه در سالیان اخیر زحمات زیادی کشیده و برنامه های خوبی اجرا کرده اند.
وی گفت: چنانچه در این زمینه بین دستگاه های متولی، اتحاد و مشارکت بیشتری به وجود آید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و منابع انسانی و مادی نهادهای مختلف در اختیار یک مجموعه واحد و منسجم قرار گیرد، برنامه ها با کیفیت بیشتر و اثرگذارتر خواهند بود.
رئیس دانشگاه پیام نور گناوه افزود: با تشکیل این کارگروه، جلساتی بصورت ماهانه در قالب اتاق فکر برگزار و بناست در هر جلسه روی یکی از چالش ها و آسیب های حوزه بانوان با حضور دستگاه ها و نهادهای مرتبط بحث و تبادل نظر و راهکارهای مرتبط با موضوع ارایه شود تا نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه گفت: باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و نقش و مشارکت گسترده بانوان در به ثمر رسیدن انقلاب، هم افزایی در اجرایی شدن برنامه های فرهنگی و اجتماعی مناسب برای این قشر با محوریت این بیانیه ارزشمند باید صورت گیرد.
حجت الاسلام آیت اندرزیان بااشاره به اینکه معنویت و اخلاص در جامعه دو اصل مهم و راهبردی به شمار می آید، افزود: بهره مندی از بانوان فرهنگی و نخبه برای بررسی چالش ها و آسیب های این قشر در شهرستان ضروری است.
وی خواستار انسجام و اتحاد جوانان و جریان انقلابی با رعایت اخلاق جهادی در برابر اقدامات ضدفرهنگی و معنویت محوری جامعه همچون کنسرت ها در سال گذشته سطح شهرستان شد.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: آسیب شناسی جامعه زنان نیازمند راهکار عملی در تمامی زمینه ها و کاهش وابستگی آنان به فضای مجازی با جایگزین کردن برنامه های مناسب است.
پرستو دولابی افزود: تاکنون در زمینه ایجاد و فرهنگ سازی نظیر سبک زندگی، با معنویت و اخلاق اقدام لازم صورت نگرفته است.
وی از کمبود امکانات ورزشی، رفاهی و سرگرمی برای بانوان این شهر توسط متولیان ابراز گله مندی کرد و گفت: بهره مندنشدن بانوان از چنین امکاناتی می تواند آنان را در معرض آسیب های اجتماعی قرار دهد.
کارشناس و مشاور شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: زن و مرد خط موازی برای تشکیل زندگی به شمار می آیند و مکمل همدیگر در شکوفایی و ارتقای زندگی مطلوب هستند به گونه ای که اقدام های آنان بر یکدیگر موثر و منجر به تشکیل الگوی رفتاری فرزندان می شود.
خاتون بابا حسنی افزود: همسر آزاری از تهدیدها و مصادیق جدی جامعه زنان به شمار می آید که این اقدام اثر منفی دارد و موجب تزلزل کانون خانواده می شود.
وی بیان کرد: برای مقابله با چنین اقدام هایی مراکز درمانی در ارایه مشاوره و خدماتی نظیر غربالگری به بانوان آماده همکاری است.
فرمانده بسیج خواهران گناوه گفت: این مجموعه نسبت به شناخت نقاط ضعف و آسیب های در معرض بانوان برنامه و اقدام های خوبی انجام داده است.
طاهره حسینی افزود: نداشتن راهنما برای هدایت نسل جوان و همراهی اشتباه خانواده با نوجوان خود در بهره مندی از اقدامات نادرست نظیر استفاده از شبکه های ماهواره ای زنگ خطری برای فرزندان آنان تلقی می شود.
وی اظهارداشت: بسیج جامعه زنان در برگزاری کلاس و کارگاه پیش ازازدواج برای بانوان که منجر به تصمیم گیری صحیح آنان می شود، آمادگی کامل دارد.
کارشناس و مسئول مددکاری اجتماعی فرماندهی انتظامی گناوه گفت: مشکلات مالی و ناتوانی بانوان در تامین خواسته های خود از علل اصلی پرونده های ورودی به واحدهای انتظامی به شمار می آید.
سرگرد آناهیتا ملک زاده افزود: اعتیاد مردان خانواده نیز از عوامل موثر در استقبال زنان به سمت آسیب های اجتماعی است.
وی اظهارداشت: حمایت از اشتغال زنان برای تامین خواسته های آنان باید مدنظر قرار گیرد زیرا با توجه به احساسی بودن بیشتر آنان چنانچه خواسته های آنان برطرف نشود تبعات و اثرات منفی برجای می گذارد.
ملک زاده افزود: امروزه عواملی نظیر فضای مجازی آلوده، اعتیاد مردان خانواده و ضرب و شتم زنان توسط مردان از عوامل مهم در آسیب های اجتماعی گریبانگیر بانوان است.
مسئول هیات فاطمیه (س) گناوه گفت: اعتماد نداشتن زوجین نسبت به همدیگر و در نهایت خیانت آنان که منجر به طلاق می شود، آثار جبران ناپذیری در جامعه دارد و چنین مسایلی از علل افزایش آسیب های بانوان و جامعه قلمداد می شود.
هاجر ذاکری افزود: نبود فرهنگ مناسب و بسترهای لازم از سوی شهروندان برای انجام مشاوره معضلی در زمینه آسیب های اجتماعی است که باید به آن توجه شود.
مشاور فرماندار گناوه در امور زنان و خانواده از اقدام دانشگاه پیام نور برای میزبانی این نشست تقدیر کرد و گفت: برای شنیدن نقطه نظرها و همفکری برای برطرف سازی نیاز بانوان و کاهش آسیب های اجتماعی فرمانداری استقبال می کند.
زهرا عابدینی افزود: برای تصمیم گیری مناسب برای مقابله با آسیب های تهدید آمیز بانوان نیاز به جامع آماری مناسب است که به تعامل و همفکری متولیان این عرصه نیاز است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس