کرمانشاه رکوردار اجرای مجازات جایگزین حبس است


کرمانشاه رکوردار اجرای مجازات جایگزین حبس است

کرمانشاه- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: از سال 93 تاکنون بیش از 460 هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در استان داشته‌ایم و از این نظر رکوردار کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانیال هودَرجی روز چهارشنبه در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دادسرای مرکز کرمانشاه و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان افزود: استان کرمانشاه نه فقط افزایش جمعیت کیفری نداشته بلکه تنها استان کشور در سال 96 بود که 1.5 درصد کاهش هم داشته است که این موضوع نشانگر نگاه فرهنگی و کارشناسی در مقابله با جرایم است.
او در ادامه گفت: تفاهم‌نامه دادسرای مرکز کرمانشاه و نهاد کتابخانه‌های استان هم با هدف ترغیب زندانیان به فعالیت‌های فرهنگی و استفاده بیشتر از کتاب و کتابخوانی و در نهایت کاهش جرم و جلوگیری از تکرار آن اجرایی می‌شود.
هودرجی این تفاهم نامه را بخشی از پروسه بازاجتماعی کردن زندانیان توصیف کرد و گفت: باید این موضوع جا بیفتد که زندانی شدن یک فرد به هر دلیلی نمی‌تواند به معنای پایان حیات اجتماعی او باشد و بی‌شک راه‌های بازگشت او به جامعه فراهم است اما نیازمند عزم و تلاش خود او و نیز آغوش پذیرای جامعه است.
به گفته او «دستگاه قضایی تنها به دنبال مجازات نیست و وظایف فرهنگی خود را در حوزه پیشگیری هم دنبال می‌کند که تفاهم نامه امروز یک گام در این مسیر است.»
طبق تفاهم‌نامه دادسرای مرکز کرمانشاه و نهاد کتابخانه‌های استان، کارشناسان دادسرای جرایم زندانیان را به صورت دسته‌بندی شده در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار می‌دهند و کارشناسان این نهاد هم مطابق با جرم و علاقه مندی زندانیان کتاب‌هایی با ادبیات آسان را برای مطالعه آنها توصیه و ارائه می‌کنند.
زندانیانی هم که در طرح کتابخوانی همکاری مناسبی داشته باشند، مشمول سیاست های ارفاقی و تخفیف مجازات می شوند.
7444/8066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت