مواد لازم و طرز تهیه حلوای کاسه ای شیراز+انواع حلوا و دسر ساده و مجلسی


مواد لازم و طرز تهیه حلوای کاسه ای شیراز+انواع حلوا و دسر ساده و مجلسی روش تهیه حلوا کاسه ی شیرازی,حلوای کاسه شیرازی با آرد برنج,طرز تهیه حلوا کاسه مواد لازم برای تهیه حلوای کاسه ای 1 پیمانه آرد برنج اعلا 2 لیوان آب 2 پیمانه شکر 1/5 پیمانه گلاب نصف پیمانه زعفران دم کرده نصف پیمانه روغن مایع طرز تهیه حلوای کاسه ای ابتدا آرد برنج را داخل یک...

مواد لازم و طرز تهیه حلوای کاسه ای شیراز+انواع حلوا و دسر ساده و مجلسی

مواد لازم و طرز تهیه حلوای کاسه ای شیراز+انواع حلوا و دسر ساده و مجلسیروش تهیه حلوا کاسه ی شیرازی,حلوای کاسه شیرازی با آرد برنج,طرز تهیه حلوا کاسه

مواد لازم برای تهیه حلوای کاسه ای

1 پیمانه آرد برنج اعلا 2 لیوان آب 2 پیمانه شکر 1/5 پیمانه گلاب نصف پیمانه زعفران دم کرده نصف پیمانه روغن مایع

طرز تهیه حلوای کاسه ای

ابتدا آرد برنج را داخل یک ماهیتابه نچسب بریزید و بو بدهید فقط احتیاط کنید زیر شعله زیاد نباشد تا رنگ آرد تغییر نکند. بعد از بو دادن آرد، ظرف را کنار بگذارید تا آرد کاملا خنک شود، بعد از خنک شدن، آرد را درون ظرفی ریخته و به آن گلاب اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا حالت کرم مانند شود.

درون یک قابلمه شکر و آب را بریزید و روی حرارت کم هم بزنید تا شکر کاملا حل بشود اما مواظب باشید آب نجوشد، آب که کمی گرم شد و شکر هم کاملا حل شد زعفران را به آن اضافه کنید، بعد مخلوط آرد برنج و گلاب را کم کم به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مواد به غلظت برسد و وقتی به غلظت ماست رسید، در این مرحله روغن را به قابلمه اضافه کنید.

ابتدا روغن روی مواد می آید اما بعد از مخلوط کردن و مدام هم زدن جذب می شود و مواد حباب می زند. تمام مراحل باید روی حرارت خیلی ملایم انجام شود و با حوصله هم بزنید. می توانید مقداری خلال بادام و یا خلال پسته را هم اضافه کنید. (می توان خلال ها را از قبل به گلاب اضافه کرد تا در آن خیس بخورد).

حلوای شما آماده است و می توانید درون ظرف هایی که میخواهید بریزید و به شکل دلخواه مدل بدهید و تزئین کنید. از پودر گل سرخ هم برای تزیین می توانید استفاد کنید.

نکته: حلوای کاسه ای یکی از حلواهای سنتی در شهر شیراز است که در زمان های قدیم در سفره های شیرازی ها زیاد دیده می شد و در تمام جشن ها و مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته است، و بخاطر اینکه بعد از پخت حلوا مقداری از آن را درون کاسه ای می ریختند و به دیواره های کاسه می کشیدن تا شکل کاسه را به خود بگیرد به آن حلوای کاسه ای می گفتند.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم

مطالب پیشنهادی

طرز تهیه حلوای زنجبیلی

روش پخت حلوای 2 رنگ

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع حلوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی