پیک مصرف برق به کانال 42 هزار مگاوات بازگشت


پول‌نیوز - با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در نقاط مختلف کشور پیک مصرف برق نیز پس از چند روز متوالی افزایش مصرف، روند کاهشی به خود گرفته و وارد کانال ۴۲ هزار مگاوات شد.

پیک مصرف برق به کانال 42 هزار مگاوات بازگشت

هر درجه افزایش دما حدود ۱۵۰۰ مگاوات افزایش بار مصرف را به‌همراه دارد، همین امر موجب شده است تا با افزایش یک درجه‌ای دمای متوسط کل کشور نسبت به مدت مشابه هفته گذشته پیک مصرف برق نیز طی چند روز اخیر از حدود ۴۲ هزار مگاوات هفته گذشته به بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

افزایش دمای نقاط مختلف کشور و در پی آن استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی باعث شده بود تا از ابتدای این هفته اوج مصرف برق همواره بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات باشد ولی از روز گذشته با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما پیک مصرف نیز مجدداً روند کاهشی به خود گرفته و وارد کانال ۴۲ هزار مگاوات شد.

پیک مصرف برق کشور ساعت ۱۴:۴۹ دقیقه ظهر روز گذشته به ۴۲ هزار و ۷۹۸ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف تمامی روزهای این هفته حدود ۸۰۰ مگاوات کاهش یافته است.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک ۱۷۸۷ مگاوات بوده است که از این میزان یک ۱۴۵۵ مگاوات مربوط به صادرات و ۳۳۲ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به ۵۸۸۵ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به ۴۹۳۴ مگاوات رسیده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت