هیچ مسئولی نباید از تکثر تشکل‌های کارگری هراس داشته باشد


هیچ مسئولی نباید از تکثر تشکل‌های کارگری هراس داشته باشد

تهران-ایرنا-رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت تشکلهای صنفی کارگران، گفت: مطالبات کارگران در قالب تشکل های کارگری بهتر پیگیری می شود و هیچ مسئولی نباید از تکثر این تشکل‌ها هراسی داشته باشد چرا که زبان گویای جامعه کارگری هستند.

به گزارش روز چهارشنبه امیدنامه، «محمدرضا عارف» در ضیافت افطاری خانه کارگر با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) از نقش موثر خانه کارگر در پیگیری مطالبات کارگران و نقش این تشکل در رویدادهای مهم کشور از جمله انتخابات به ویژه حضور تاثیرگذار در شورای عالی اصلاح طلبان قدردانی کرد و گفت: جامعه امروز ما به علل مختلفی چون تحریم ها، دشمنی دشمنان، ناکارآمدی برخی دستگاه های اجرایی و بعضا قوانین دست و پاگیر با مشکلات زیادی از جمله تبعیض، فقر و رکود مواجه است و همگان به وجود این مشکلات و ضرورت حل آن باور دارند.
وی با بیان اینکه رفع بیکاری و رکود نیازمند سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری نیز نیازمند امنیت است، خاطرنشان کرد: اگر همانگونه که در سیاست های اقتصاد مقاومتی هدف گذاری شده است، اقتصاد ما تولید محور و درون زا باشد و بتوانیم از بحرانی که پیش روی ماست، عبور کنیم؛ خدمت بسیار بزرگی انجام داده ایم.
رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: ایجاد بستری برای اشتغال پایدار، یکی از مهمترین رسالت دولت در فراهم کردن دسترسی به کار مطمئن‌تر برای رهایی از فقر است و بدون تلاش همراه با بهره‌وری به هیچ وجه حقوق کارگران محقق نمی‌شود.
وی تصریح کرد: اشتغال مولد راهی است برای تولید ثروت که به وسیله آن می‌توان به اهداف سیاست‌های اجتماعی به نحو مطلوب‌تری رسید، متاسفانه این امر مهم و اساسی مورد توجه جدی قرار نگرفته، به طوری که امروز بزرگترین دغدغه نیروی مولد، مقوله اشتغال و امنیت شغلی است.
عارف با بیان اینکه عزت و کرامت انسانی و برقراری امنیت و آرامش نیروی کار در گرو داشتن یک نظام تامین اجتماعی قوی و کارآمد است که از جمله حقوق اساسی انسان‌ها و از تکالیف اصلی دولت‌هاست،گفت: در دولت اصلاحات تلاش قابل توجهی برای استقرار نظام جامع تامین اجتماعی و رفع تنگناهای معیشتی انجام شد که البته انتظار بود دولت ها بعد هم سیاست مدونی در خصوص جامعه کارگری و حل دغدغه‌های آنان اتخاذ می‌کردند و آن مسیر ادامه می یافت تا به شرایط مطلوبی برسیم.
وی بر ضرورت تقویت تشکلهای صنفی کارگران تاکید کرد و گفت: مطالبات به حق قشر کارگر در قالب تشکلهای کارگری بهتر پیگیری می شود به همین دلیل مطمئنا هیچ مسئولی نباید از تکثر تشکل‌های کارگری هراسی داشته باشد چرا که این تشکلها زبان گویای جامعه کارگری هستند و همواره در راستای تقویت ارکان نظام فعالیت کرده‌اند و پلی برای ارتباط میان کارگران و مسئولان و سیاست گذاران هستند.
در این مراسم، «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر ضمن خیر مقدم به عارف، گفت: به رغم برخی تبلیغات سوء، عارف یکی از فعالترین نمایندگان مجلس است و با تجربه ای که در حوزه های مختلف از جمله آموزش عالی، فناوری اطلاعات و اقتصاد دارد در مجلس بسیار تاثیرگذار هستند.
وی عارف را فردی ساده زیست و حامی کارگران دانست و گفت: کسانی که با زندگی خصوصی وی آشنایی دارند او را فردی ساده زیست می دانند. همچنین عارف در انتخابات مجلس دهم با تشکیل شورای عالی اصلاح طلبان بسیار نقش آفرین بودند.
سیام**3202**9121

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در