سرمایه‌گذاری 60 میلیون یورویی در صنایع سلولزی شهر صنعتی کاوه


سرمایه‌گذاری 60 میلیون یورویی در صنایع سلولزی شهر صنعتی کاوه

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: با تمهیدات بخش خصوصی و دولت 60 میلیون یورو در سال گذشته در صنایع سلولزی شهر صنعتی کاوه سرمایه گذاری شده که این روند ادامه دارد.

افسانه محرابی در حاشیه بازدید از صنایع سلولزی شهر صنعتی کاوه ساوه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده پوشک بچه، پوشینه بزرگسال و نوار بهداشتی در شهرک صنعتی کاوه، در شرایط تحریم اقدام به خرید و راه اندازی یک خط تولید پوشک بچه شورتی با ظرفیت اسمی ۷ هزار تن در سال با تکنولوژی پیشرفته از کشور ایتالیا کرده است.

وی افزود: با راه اندازی ماشین آلات پوشک بچه شورتی در واقع نیاز کشور به واردات انواع پوشک بچه در کلیه سایزها تأمین می‌شود و در صورت تأمین به موقع ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه این خط تولید، ضرورتی به واردات این محصول نیست.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک عنوان کرد: در این شرکت خط تولید پوشینه بزرگسال شورتی با ظرفیت ۷۵۰۰ تن و با ماشین آلات ایتالیایی در مرحله نصب و راه اندازی است که پیش بینی می‌شود در مرداد امسال به بهره برداری برسد، در این صورت تولیدات کشور در این محصول هم بیش از نیاز بوده و صادرات آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

محرابی تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری ارزی انجام شده در این مرحله تولیدی حدود ۲۰ میلیون یورو برای دو خط تولید است که با راه اندازی این خطوط تعداد شاغلین این واحد به ۱۱۰۰ نفر می‌رسد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی واحد صنعتی در زمینه تولید پوشک بچه، نوار بهداشتی و پوشینه بزرگسال در کشور فعالیت می‌کنند که ظرفیت اسمی مجوزهای صادر شده برای این واحدها بیش از ۴۰۰ هزار تن در سال است. در حالیکه میزان مصرف کشور حداکثر ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن در سال است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت در ادامه از خط دوم تولید کاغذ تیشو صنایع کاغذی زرین برگ پرشیا در شهر صنعتی کاوه بازدید کرد و گفت: این خط با ظرفیت ۶۰ هزار تن و با تکنولوژی روز دنیا از کشور سوئد خریداری و به تولید انبوه رسیده است. میزان سرمایه گذاری ارزی انجام شده برای خرید ماشین آلات این خط تولید ۴۰ میلیون یورو بوده که با راه اندازی آن، تعداد شاغلین از ۱۵۰ به ۲۰۰ نفر رسیده است.

محرابی با اشاره به اینکه با به بهره برداری رسیدن این خط تولید، ظرفیت تولید کاغذ تیشو کشور با بهترین کیفیت به ۲۸۰ هزار تن می‌رسد، افزود: با توجه به میزان مصرف فعلی کشور که حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتن در سال است، در صورت تأمین به موقع ارز مواد اولیه این شرکت‌ها، صادرات انبوه محصولات آنها می‌تواند در دستور کار قرار گرفته و ارز آوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان