اجرای 460 هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در کرمانشاه


اجرای 460 هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در کرمانشاه

معاون فرهنگی دادگستری استان کرمانشاه گفت: تاکنون 460 هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دانیال هودرجی در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دادسرا و نهاد کتابخانه های عمومی استان که امروز (یکم خرداد) برگزارشد، نگاه حاکم بر مدیریت دستگاه قضائی استان را نگاهی فرهنگی و کارشناسی عنوان کرد و گفت: دستگاه قضائی استان بدنبال استفاده بیشتر زندانیان از ظرفیت‌های فرهنگی موجود از جمله نهاد کتابخانه های عمومی است، لذا انعقاد این تفاهم نامه نیز در این راستا و درجهت کاهش آمار جرم در استان انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: انعقاد چنین تفاهم نامه‌هایی کمک خواهد کرد تا نگاه صرفاً جزایی و جرم انگارانه ای که به دستگاه قضائی وجود دارد، قدری تلطیف شود.

معاون دادگستری استان باتاکید براینکه دستگاه قضائی استان در زمینه‌های مختلف کارهای فرهنگی متنوعی را انجام می‌دهد، اعلام کرد: امیدواریم اجرای این فعالیت‌ها سبب شود تا بیشتر پروسه بازاجتماعی زندانیان را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به یک عزم عمومی در جامعه داریم تا این موضوع را هرچه بیشتر در جامعه جا بیندازیم که اگر فردی به هردلیلی زندانی شد و در این ورطه افتاد، این مرحله را به عنوان پایان حیات اجتماعی شخص زندانی ندانیم و امکان بازگشت را برایش فراهم کنیم تا با حضور در جامعه احساس ارزشمند بودن کرده و جامعه هم او را بپذیرد.

هودرجی در ادامه کرمانشاه را از استان‌های پیشرو در مجازات جایگزین حبس دانست و اعلام کرد: تاکنون بالغ بر ۴۶۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در استان داشته‌ایم که در کشور نوعی رکورد محسوب می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث پرونده‌های کیفری نیز طی سال ۹۶ تنها استانی در کشور بودیم که نه تنها افزایشی در تعداد این پرونده‌ها نداشتیم، بلکه شاهد کاهش ۱.۵ درصدی نیز بودیم که نشان از مؤثر بودن فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه دستگاه قضائی استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط