افزایش 60 هزار تنی تولید فولاد اسفراین


افزایش 60 هزار تنی تولید فولاد اسفراین

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین گفت: با اجرای کامل این طرح 100 میلیون یورویی ظرفیت ذوب و تولید فولاد با افزایش سالانه 60 هزار تن به 180 هزار تن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو): محمدباقر عالی تصریح کرد: با اجرای طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین و نصب ماشین آلات ریخته گری پیوسته (CCM) علاوه بر افزایش ۶۰ هزار تنی ظرفیت تولید سالانه، حدود۲۰ درصد دور ریز شمش صرفه جویی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایدرو در شرایط جنگ اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و در سال رونق تولید اهتمام جدی بر ارتقا داخلی سازی صنایع مختلف دارد، افزود: پیش از این در کارخانه‌های لوله گستر اسفراین و مجمتع صنعتی اسفراین به توان تولید لوله‌های بدون درز درون چاهی نفت و فولادی‌های آلیاژی سنگین تا سقف ۱۲۰ تن دست یافته بودیم.
افزایش 60 هزار تنی تولید فولاد اسفراین
معاون وزیر صنعت معدن تجارت با اشاره به اینکه اخیرا داخلی سازی کامل قطعات مهم فولادی انجام پذیرفته است، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار تیغه‌های برش حفاری (TBM) که از طریق واردات تامین می‌شد، به طور کامل داخلی سازی شده که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، صرفه جویی ۵۰ درصدی در قیمت تمام شده در صنایع کشور داشته است.

به گفته معاون وزیر صمت همچنین برای نخستین بار قطعات مهم خردکن‌های معدنی (HPGR) به طور کامل داخلی سازی شده است که جایگزینی این قطعه با مشابه نمونه خارجی، سالانه ده‌ها میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت.

محمد باقر عالی همچنین از داخلی سازی و ساخت کامل غلطک‌های پشتیبان سنگین بیش از ۴۰تن و رول‌های نورد مورد نیاز صنایع فولاد و نیز کوپلینگ خطوط تولید ورق در مجتمع صنعتی اسفراین خبر داد.

کارخانه‌های لوله گستر اسفراین و مجمتع صنعتی اسفراین با سرمایه گذاری چهارصد میلیون یورویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با وسعت ۲۱۰ هکتار در اسفراین واقع هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو