انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از بی‌توجهی به توسعه فرهنگ قرآنی


 انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از بی‌توجهی به  توسعه فرهنگ قرآنی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: فرهنگ قرآن را می‌توان صادر کرد به شرط اینکه اقدامات اولیه آن تخصصی و اجرایی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (1 خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: برای انجام اقدامات ویژه در خصوص سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی باید از کلیه افرادی که به نحوی می توانند اظهار نظر کنند کمک گرفته شود تا آنچه سندی جامع و کامل به تصویب برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت تدوین سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی، تاکید کرد: انسان یک موجود فرهنگی است به همین دلیل می تواند از قید طبیعت و غریزه آزاد باشد، لذا آنچه سرنوشت انسان را تشکیل می دهد فرهنگ اوست.

وی ادامه داد: ماهیت هر انسان فرهنگ او است و انسان ها در هر رده و منزلتی که قرار دارند باید فرهنگی برایشان تعریف شود تا با عمل مردن به آن صالح شوند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه فرهنگ در تمام مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اثرگذار است، گفت: تمام مسائل به فرهنگ بر می‌گردد لذا وقتی ما انسان خواهیم شد که به فرهنگ الهی عمل کنیم و اگر به فرهنگ شیطان عمل کنیم قطعا هرگز انسان نخواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ در صحنه بین المللی مهمترین و اصلی ترین مسئله به شمار می آید، تصریح کرد: در گذشته با تسلط پادشاهان خودسر، گرفتار فرهنگ‌های منحط و خودپرست بوده ایم و از 200 سال قبل تاکنون نیز در سطح جهان گرفتار فرهنگ استعماری هستیم و این زمانی حل می شود که در سندسازی و جنبه مشورتی و هم در جهت اجرایی سند فرهنگ راهبردی قرآن خوب عمل کنیم.

به گفته وی دشمنان اعتقاد دارند تا زمانی که قرآن و فرهنگ آن در بین جوامع باشد، نمی توانند بر مردم جهان حاکم شوند مگر اینکه آن را از سر راه خود بردارند لذا برای نابودی فرهنگ قرآنی تلاش می کنند.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و افکار بیگانه پرستی و بازی های لفظی در بین مسلمانان هستند تا با قتل عام کشورهایشان را نابود کنند، گفت: باید بر روی مسئله فرهنگی که مسئله اول جهان بشریت است بیشتر کار شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرآن تنها به یک ملت خاص تعلق ندارد، افزود: تا آن مدینه فاضله ای که قرآن به آن اشاره می کند به وجود نیاید این تنازع بقای حیوانی و شیطانی هرگز جمع نمی شود و مسلمانی که از فرهنگ قرآنی دور و بیگانه پرست باشد عضو همان بیگانگان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ قرآن را به شرط می توان صادر کرد که اقدامات اولیه آن تخصصی و اجرایی باشد، انتقاد کرد: چرا برای مبارزه با یک بیماری مسری و واگیردار با اختصاص بودجه های عظیم همه تلاش کرده و شب و روز نمی شناسند اما برای مسئله بسیار مهم فرهنگ قرآنی کم کاری صورت می گیرد در حالی که این مسئله باید جدی گرفته شود.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان باید به صورت منظم برگزار و اعضای اصلی حضور پیدا کنند، بیان داشت: اگر فرهنگ مهمترین مسئله است هیچ دلیلی وجود ندارد که حضور پیدا نکنیم.

وی بادامه داد: همچنین باید از منابع لازم و نظرات مقامات عالی رتبه کشوری نیز استفاده کنیم و نباید اینگونه باشد که بگویند شاه بیت کار فرهنگی، اعتبارات است؛ بلکه شاه بیت آن پیام همه انبیاء و اولیای الهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: فرهنگ، مادر همه ی امور است و این مهم به فرهنگ یک شهر، استان و کشور محدود نمی شود بلکه اگر راه‌گشا باشد برای کل بشر راه گشا خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه «ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها در سال 97، به بیان دستورات جلسه از جمله تبیین سند قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان، ارائه جدول زمان بندی جلسات شورا، طرح برگزاری جلسه هیأت رئیسه شورا فرهنگ عمومی شهرستان ها و ارائه برنامه های پیشنهادی شورای فرهنگ عمومی استان پرداخت.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند