جامعه بین الملل از تشدید درگیری ها در لیبی نگران است


غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل هشدار داد لیبی در آستانه درگیر شدن در یک جنگ داخلی است که می تواند به تقسیم دائمی این کشور منجر شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24؛ تشدید دوباره درگیری ها در لیبی جامعه بین الملل را نگران کرده است.
غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل متحد هشدار داد لیبی در آستانه درگیر شدن در یک جنگ داخلی است که می تواند به تقسیم دائمی این کشور منجر شود.
بنابراین گزارش، در حالی که درگیری شدید در مناطق جنوب طرابلس ادامه دارد غسان سلامه در مورد آغاز جنگی طولانی و خونین در لیبی نگران است. ارتش ملی لیبی عملیات خود را علیه دولت وفاق ملی ادامه می دهد.
نیروهای وابسته به فائز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی که از سوی جامعه بین الملل هم به رسمیت شناخته می شوند در حومه جنوبی طرابلس در حال نبرد هستند. پس از یک دوره بسیار کوتاه آرامش ، درگیری ها بار دیگر از روز سه شنبه تشدید شده است. هدف نیروهای دولت وفاق ملی عقب نشاندن نیروهای خلیفه حفتر است.
ژنرال خلیفه حفتر از شش هفته پیش حملات خود را برای به دست گرفتن کنترل پایتخت لیبی آغاز کرده است. تشدید تنش ها در لیبی به محور اصلی گفتگوها در شورای امنیت سازمان ملل متحد تبدیل شده است.
غسان سلامه در شورای امنیت در مورد آغاز جنگی طولانی و خونین هشدار داد. وی گفت پس از 48 روز حمله نیروهای ژنرال حفتر به طرابلس شمار بسیاری کشته شدند و صدمات بسیاری وارد شد. لیبی در آستانه یک جنگ داخلی است که می تواند اختلافات بیشتری در کشور ایجاد کند. برای جبران آسیب هایی که پیش از این وارد شده است هم سال ها زمان نیاز است. آن هم اگر جنگ همین حالا متوقف شود.
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت خشونت ها تاکنون بیش از 500 کشته و حدود دوهزار و 500 زخمی برجای گذاشته است. بیش از 75 هزار نفر نیز مجبور شده اند از مناطق درگیری بگریزند. این در حالی است که بیش از 100 هزار نفر هنوز در این مناطق گرفتار هستند.
هشت سال پس از سقوط معمر قذافی در لیبی این کشور همچنان با آشوب و ناآرامی روبرو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟