اهمال گوگل در زمینه ذخیره سازی کلمات عبور صاحبان مشاغل


فیس بوک تنها شرکتی نیست که در زمینه ذخیره سازی کلمات عبور کاربران خود اهمال و بی توجهی می کند و گوگل این کار را حتی در مورد صاحبان مشاغل نیز انجام می دهد. به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس، به نقل از یاهونیوز، گوگل خود اعتراف کرده که در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی کاربران تجاری و صاحبان مشاغل اهمال کرده است.بر اساس اعلام گوگل خطاب به کاربران...

اهمال گوگل در زمینه ذخیره سازی کلمات عبور صاحبان مشاغل
فیس بوک تنها شرکتی نیست که در زمینه ذخیره سازی کلمات عبور کاربران خود اهمال و بی توجهی می کند و گوگل این کار را حتی در مورد صاحبان مشاغل نیز انجام می دهد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس، به نقل از یاهونیوز، گوگل خود اعتراف کرده که در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی کاربران تجاری و صاحبان مشاغل اهمال کرده است.
بر اساس اعلام گوگل خطاب به کاربران سرویس جی سوئیت، این شرکت به علت یک اشتباه فنی کلمات عبور کاربران را در سیستم‌های داخلی خود به صورت ساده و بدون هیچ گونه رمزگذاری ذخیره کرده است. این اهمال از سال ۲۰۰۵ آغاز شده و تا همین اواخر ادامه داشته است.
این شرکت همچنین از ذخیره سازی برخی کلمات عبور دیگر در قالب فایل‌های متنی ساده از ژانویه سال ۲۰۱۹ خبر داده است. البته گوگل می‌گوید تمامی مشکلات یادشده را برطرف کرده و کلمات عبور کاربران و صاحبان مشاغل از این پس به صورت رمزگذاری شده و نه در قالب متن های ساده نگهداری می‌شوند.
گوگل افزوده که جوانب امنیتی موضوع را بررسی کرده و شواهدی در دست نیست که ثابت کند کلمات عبور یادشده به دست هکرها افتاده باشد. هنوز مشخص نیست فرد یا افرادی در درون گوگل به این اطلاعات دسترسی داشته و از آنها سواستفاده کرده اند یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟