ادامه حملات پهپادی نیروهای یمنی به عربستان


ادامه حملات پهپادی نیروهای یمنی به عربستان

ارتش و کمیته‌های مردمی تحت کنترل نیروهای حوثی یمن بامداد امروز در پاسخ به حملات مستمر ائتلاف سعودی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف این کشور، فرودگاه نجران در جنوب عربستان را با پهپاد «قاصف K2» هدف قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، پهپادهای یمنی «قاصف K2»، بامداد امروز- چهارشنبه- برای دومین بار متوالی طی 24 ساعت گذشته، فرودگاه منطقه‌ای نجران در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.
یک منبع نظامی یمنی در این‌باره تصریح کرد، عملیات هجومی یگان پهپادی یمن محل نگهداری جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری ریاض در فرودگاه نجران واقع در جنوب غرب عربستان را هدف گرفت.
این منبع بر موفقیت‌آمیز بودن این حمله نظامی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت، جنگنده‌های هدف گرفته شده در فرودگاه برای انجام حملات هوایی علیه غیرنظامیان بی‌‌گناه یمن استفاده می‌شدند.
نیروهای یمنی ، روز گذشته نیز انبار تسلیحاتی فرودگاه نجران عربستان را هدف حمله پهپادی قرار داده بودند که آتش‌سوزی گسترده‌ای را در این انبار به دنبال داشت.
گفته می شود این حمله، در پاسخ به حملات خونین پنجشنبه گذشته ائتلاف متجاوز به منطقه مسکونی «الرباط» در صنعا صورت می‌گیرد که در جریان آن 6 عضو یک خانواده از جمله چهار کودک کشته و 71 تن دیگر نیز زخمی شدند.
این در حالی‌ است که عربستان طی چند روز اخیر مدعی شده که نیروهای حوثی عضو جنبش انصارالله موشک‌های بالستیکی را به سمت الطائف و جده در منطقه مکه مکرمه شلیک کرده است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیررسمی حمایت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا