فرمانده سپاه مرند: خرمشهر نماد مقاومت و ایستادگی است


فرمانده سپاه مرند: خرمشهر نماد مقاومت و ایستادگی است

تبریز- ایرنا- فرمانده سپاه مرند با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد به عنوان سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر سند افتخار ملت ایران و نماد مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا هنرور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه اولین خاکریز دفاعی را در جنگ تحمیلی، خرمشهر ایجاد کرد، افزود: خرمشهر علاوه بر اینکه فرهنگ مقاومت و ایثار را آفرید، تجلی وحدت آحاد ملت ایران بود.
فرمانده سپاه مرند خاطرنشان کرد: تغییر نگرش و تفکر از دیگر عوامل مهمی بود که در آن زمان، فتح خرمشهر را رقم زد.
وی با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی(ره) در مورد آزادسازی خرمشهر گفت: امام (ره) در اوج شادی و مسرت ملت ایران، با پیام خود تمام نقش ها را متوجه ذات باری تعالی کرد.
سرهنگ هنرور تصریح کرد: فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش های الهی بوده و بزرگترین فتح الفتوح است.
وی با بیان اینکه هیچ حرکت توحیدی بدون مقاومت تحقق نیافته است، افزود: مقاومت از خصیصه حرکت های بزرگ توحیدی است که فتح خرمشهر، این فرهنگ ایثار و مقاومت را برای ما تجلی کرد.
فرمانده سپاه مرند در خصوص برنامه های ویژه سالروز فتح خرمشهر نیز گفت: در این ایام در مجموع، 120 برنامه در شهرستان برگزار می شود که 54 مورد آن، شاخص و محوری است.
وی یادآوری کرد: محافل انس با قرآن، یادواره های شهدا، عطر افشانی مزار شهدا، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط فرمانده سپاه مرند، دیدار از خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس و مسابقات قرآنی، فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه هایی است که همزمان با هفته ایثار و مقاومت و فتح خرمشهر در مرند برگزار می شود.
/3071/9916

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا