اقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیراز


اقامتگاه بومگردی سرای همایونی که در شهر تاریخی شیراز واقع شده پس از بازسازی و مرمت در سال 1397 افتتاح شده و میزبان گردشگران می باشد.سرای همایونی در قلب بافت تاریخی شهر شیراز و در نزدیکی شاهچراغ و بازار وکیل و در همجواری نارنجستان قوام و مسجد نصیرالملک و… قرار دارد. اقامتگاه سنتی سرای همایونی […] نوشته اقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیراز اولین بار...

اقامتگاه بومگردی سرای همایونی که در شهر تاریخی شیراز واقع شده پس از بازسازی و مرمت در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده و میزبان گردشگران می باشد.سرای همایونی در قلب بافت تاریخی شهر شیراز و در نزدیکی شاهچراغ و بازار وکیل و در همجواری نارنجستان قوام و مسجد نصیرالملک و… قرار دارد. اقامتگاه سنتی سرای همایونی دارای ۱۰ باب تاق با امکانات کامل رفاهی و یک حیاط مرکزی و حوض بسیار باصفا که با گلدان های زیبایی آراسته شده و پشت بام آرام و دلنشین است که پذیرای میهمانان داخلی و خارجی می باشد. در آن جا می توانید نمونه های زیبایی از کاشی کاری و آینه کاری و نقاشی و دیگر آثار هنری را که به دست استاد کاران ماهر و چیره دست خلق شده است مشاهده کنید.
اقامتگاه بومگردی سرای همایونی به سبک خانه های قدیمی با حیاط مرکزی و دیوارهای آجری که اتاق ها دور تا دور حیاط قرار دارد، ساخته شده است و ظرفیت پذیرایی از ۲۳ گردشگر را دارد.

امکانات و خدمات ارائه شده

۲ باب اتاق ۳ نفره، ۲ تخته ( یک تخت دونفره و یک تخت تک نفره )، ۳ باب اتاق دونفره، یک تخت ( یک تخت ۲ نفره )، ۴ باب اتاق دونفره، ۲تخت ( دو تخت تک نفره ) و ۱ باب اتاق سه نفره ( ۳ سرویس تخت تک نفره ). گفتنی است همه ی اتاق ها سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، سرویس خواب، یخچال و کمد لباس دارند.
از دیگر خدمات و امکانات این بوم گردی می توان به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، آشپزخانه و راهنمای تور اشاره کرد. سیستم سرمایشی و گرمایشی اتاق ها اسپیلیت می باشد.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

جاذبه های گردشگری منطقه

شیراز یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران است و جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی دارد که موجب شده علاوه بر توریست های داخلی همه ساله پذیرای تعداد زیادی از توریست های خارجی نیز باشد.
آثار تاریخی: دروازه قرآن، آرامگاه خواجوی کرمانی، گهواره دید، چاه مرتاض علی، ارگ کریم خان، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، نارنجستان قوام، تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و بازار وکیل.
اماکن مذهبی:آرامگاه امام زاده زنجیری، آستان مقدس حضرت شاه چراغ (ع)، آرامگاه علی ابن حمزه، آرامگاه شهید دستغیب، آرامگاه سید تاج الدین غریب و آستان مقدس حضرت سید میرمحمد.
اماکن گردشگری: پارک ملی بمو، آبشار کوه مره سرخی، بهشت گمشده، آبشار مارگون، دریاچه مهارلو، چشمه جوش، چشمه شش پیر، چله گاه، تنگه تیزاب، چشمه پیربناب، پیست اسکی، سد درود زن و بند بهمن.

شرایط اقامت خردسالان

اقامت کودکان زیر ۳ سال به صورت رایگان و از ۳ تا ۷ سال نیم بها می باشد.
فاصله (تقریبی) این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم
فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز –> 9.2کیلومتر ( ۱۷ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن شیراز –> 28.4 کیلومتر ( ۳۷ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری شیراز –> 3.4 کیلومتر ( ۱۲ دقیقه )
فاصله تا خانه زینت الملک –> 290 متر ( ۱ دقیقه )
فاصله تا باغ نارنجستان قوام –> 300 متر ( ۲ دقیقه )
فاصله تا امامزاده سید علاالدین حسین (آستانه) –> 850 متر ( ۳ دقیقه )
فاصله تا مسجدجامع عتیق –> 1.9 کیلومتر ( ۸ دقیقه )
فاصله تا مسجد وکیل –> 1.6 کیلومتر ( ۸ دقیقه )
فاصله تا بازار وکیل –> 1.7 کیلومتر ( ۹ دقیقه )
فاصله تا حرم مطهر شاهچراغ –> 2.3 کیلومتر ( ۱۱ دقیقه )
فاصله تا ارگ کریم خانی –> 3.8 کیلومتر ( ۱۴ دقیقه )
فاصله تا آرامگاه حافظ شیرازی –> 4.5 کیلومتر ( ۱۵ دقیقه )
فاصله تا آرامگاه سعدی –> 5.1 کیلومتر ( ۱۶ دقیقه )
فاصله تا دروازه قرآن –> 6.3 کیلومتر ( ۱۸ دقیقه )
فاصله تا باغ ارم –> 6.8 کیلومتر ( ۲۱ دقیقه )

آدرس: استان فارس ، شهر شیراز ، خیابان لطفعلی خان زند – کوچه ۱۲/۲

اقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیرازاقامتگاه بومگردی سرای همایونی شیراز
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت